6 factori care imbatranesc aspectul pielii

Ar putea fi o falsa impresie insa cand vine vorba de sanatate s-ar parea ca indicatiile de tipul “cum sa redobandim”, sunt mai frecvente decat acelea care ne invata “cum sa nu pierdem”.

Se intampla intocmai si in ce priveste aspectul tanar al pielii. Daca ai o viata ordonata si cunosti macar in liniile cele mai generale de ce sa te feresti, atunci multe din problemele care te vor astepta mai tarziu pot fi evitate sau macar aplanate.

Se stie ca pielea este un indicator al starii de sanatate care nu minte niciodata, existand nenumarate afectiuni care se manifesta “in exterior” prin pete, eruptii cutanate, etc. Insa pielea are ea insasi nevoie de protectie, ca orice organ expus la riscuri specifice.

Sa cunoastem care sunt cele mai intalnite greseli a caror consecinta in timp este imbatranirea timpurie a pielii.           

1. Fumatul. Fumatul este unul dintre cele mai raspandite vicii ale secolului XX. Printre implicatiile negative ale tigarilor se numara si imbatranirea pielii, iar motivul este unul simplu si usor de inteles. Fumatul afecteaza nu doar plamanii ci fiecare celula din organism. Cat cat vei fuma mai mult, cu atat tenul tau va prezenta mai multe riduri. 

2. Sedentarismul. Lipsa de suficienta “miscare”, sau mai bine zis de sport, este intalnita indeosebi la cei care traiesc la oras. Viata sedentara conduce la o deteriorare mai rapida a sanatatii in toate privintele (apar durerile de oase, ridurile etc).

3. Expunerea indelungata la frig. Fiindca cu fiecare zi trecuta suntem mai aproape de anotimpul rece, merita sa va atentionam, in cateva cuvinte, si referitor la impactul sau asupra pielii. Frigul, trecerea brusca la temperaturile ridicate din casa si vantul agreseaza pielea, aceasta devenind mai uscata si sensibila. Solutia este hidratarea corespunzatoare a organismului cu2 l/zi de apa, respectiv a pielii cu creme grase. 

4. Prea mult stres. Este adevarat ca starile psihice sau emotionale nu tin intotdeauna de noi, insa incercati pe cat posibil sa aveti controlul asupra celor negative. Se pare ca primul factor care influenteaza sanatatea pielii in perioade de stres este cortizolul, cunoscut drept hormonul de stres.

5. Somnul insuficient. Lipsa orelor de somn afecteaza frumustetea, tineretea si sanatatea, in cele din urma, prin urmare este de evitat. Toate organele, printre care si pielea, necesita in alternanta cu activitatea si un anumit timp de repaus iar acesta este noaptea. 

6. Neindepartarea machiajului la timp. Oricat de obositoare ar fi fost ziua si cat de tentant este mergi direct la somn, nu lasa niciodata fata necuratata de machiaj pana a doua zi. Obisnuieste sa tii langa pat produsele de demachere astfel incat sa nu ti se para o corvoada.

Sursa foto

I. C.


Articole asemănătoare

  • Toamna sustine sistemul imunitar printr-o alimentatie sanatoasa

    Lipsa somnului, stresul, fluctuatiile de temperatura si alimentatia dezechilibrata sunt principalii factori care slabesc imunitatea. Toamna, din cauza schimbarilor petrecute in natura, organismul are de infruntat intotdeauna o presiune mai mare.

  • Ingrijirea tenului pe parcursul verii

    Pe parcursul verii, vremea frumoasa si soarele zambitor sunt principalii factori care ne conving sa petrecem cat mai mult timp in natura. Totusi, nu trebuie neglijate sfaturile medicilor care aduc in atentie riscurile pe care le implica activitatile

  • Starea de sanatate se citeste in aspectul pielii

    Pielea este unul dintre cei mai elementari indicatori care oglindesc starea de sanatate a organismului. Cand este prea uscata, uleioasa ori cand prezinta inflamatii sub forma de acnee, ceva nu

  • Masca hidratanta de fata cu smochine si ulei de masline

    Odata cu sosirea zilelor reci, aspectul pielii noastre devine uscat si deshidratat. Pentru o mai buna hidratare a tenului dumneavoastra, va propunem sa incercati o masca cu smochine si ulei de masline.

  • Alimente care contribuie la fermitatea pielii

    Pe masura ce inaintam in varsta, pielea noastra incepe sa isi piarda din fermitate, tesutul gras dispare, iar productia de colagen si elastina incetineste. Cercetarile ne arata ca o optiune mai buna ar fi sa acordam importanta asupra a ceea ce mancam.