7 obiceiuri nesanatoase legate de alimentatie

mancare nesanatoasamancare nesanatoasa 2

Multi dintre noi se vor regasi in descrierea ce urmeaza, pentru ca timpul redus pe care il avem la dispozitie ne forteaza sa adoptam cateva obiceiuri nesanatoase legate de modul in care mancam: masa de dimineata nu mai exista, pranzul este luat in fuga sau in graba, urmand apoi consumarea unor sucuri carbogazoase, dulciuri sau cafea; masa de seara este fie programata foarte tarziu, fie nu mai exista. Mai departe, vom detalia cele sapte obiceiuri ale omului modern, cand vine vorba de mancare.

1. Junk food. Alimentele care contin putine fibre si mult zahar, sare si grasimi partial hidrogenate creaza de obicei, o oarecare dependenta; gulsul ne place atat de mult, incat avem tendinta de a le consuma iar si iar. Daca am manca de 5-6 ori pe zi fructe proaspete, legume, cereale, rezultatul va fi acela de reducere a caloriilor si depozitarea unei cantitati mai mici de grasime. Consumul acestor alimente cunoscute si cu denumirea de ''junk food'' este principala cauza de obezitate in Statele Unite ale Americii.

2. Infometarea. Inainte si dupa consumarea alimentelor nesanatoase, tendinta este de a nu mai manca deloc. Renuntam la micul dejun, iar corpul pur si simplu ''flamanzeste'' timp de 12-18 ore; urmarea va fi, desigur, consumarea aproape automata a altor alimente la fel de nesanatoase sau a unei mese foarte bogate.

3. Cei mai multi dintre noi nu acordam prea multa atentie alimentelor pe care le consumam; nu stim cate calorii sau grasimi daunatoare consumam zilnic, lucru valabil mai ales in cazul celor care mananca des la restaurant. Aceste calorii in plus se transforma in grasime.

4. Zaharul, faina alba, cafeina si carbohidratii simpli. Zaharul ridica nivelul de glucoza din sange, fortand corpul sa produca insulina si schimband astfel ritmul metabolismului. Cei care mananca alimente in compozitia carora intra faina alba si zahar, produse care de altfel nu contin calorii ''bune'' pentu corp, vor acumula mai multa gasime care apoi va fi foarte greu de eliminat. Si cofeina ridica nivelul de insulina, incetinind procesul de ardere a grasimilor care incepe dimineata si continua pe tot parcursul zilei. Consumul alimentelor cu carbohidrati simpli, seara, favorizeaza depunerea grasimilor si fluctuatiile nivelului de zahar din sange. Daca mancati seara alimente bogate in fibre, zaharul din sange va fi mentinut la un nivel constant, normal, permitand corpului sa intre in starea de repaus bine-meritata.

5. Micul dejun. Probabil credeti ca stomacul este cel care va ''spune'' cand ati mancat destul. Gresit! Creierul face acest lucru, cam la 20 de minute de cand ati inceput sa mancati. Cand mancati cu calm, fara graba, cantitatea de alimente consumata va fi semnificativ mai mica.

6. Lipsa de exercitiu fizic. De obicei, cu cat dorinta de a iesi la o plimbare este mai mica, cu atat mai mult plimbarea respectiva va va face bine. Miscarea si exercitiile fizice cresc ritmul metabolismului si ajuta la arderea mai multor grasimi.

7. Consumul unei cantitati insuficiente de apa. Apa este de o importanta cruciala pentru functionarea corecta a celulelor creierului si fiecarui organ din corp, inclusiv pentru piele. Pentru a procesa cantitatea de grasime acumulata in mod normal, corpul are nevoie de cel putin opt pahare cu apa pe zi. Apa nu numai ca satusface setea, dar reduce senzatia de foame si curata corpul de toxine. Lichidele de genul bauturilor carbogazoase si cafeaua au efectul exact opus: ele golesc organismul de apa.

Gradinamea.ro

Articole asemănătoare

  • Ilicele, un simbol de Craciun

    Exista atatea legende si simboluri legate de Nasterea Domnului incat fiecare poveste reala sau imaginara nu face decat sa sporeasca frumusetea, magia si spiritualitatea uneia dintre cele mai minunate sarbatori ale crestinatatii.

  • Sarbatori de iarna, plante si traditii strabune

    Din 6 decembrie pana pe 6 ianuarie, adica de la Sfantul Nicolae pana la Boboteaza, crestinatatea parcurge cea mai importanta si bogata perioada in materie de credinte, traditii si obiceiuri. Din punct de vedere religios, apogeul este atins in ziua Nasterii Domnului iar din perspectiva civila, in noaptea de la cumpana dintre ani.

  • Coaja de mar, cand trebuie curatata si cand nu?

    Cand vine vorba de alimentatie sanatoasa se spune ca “un mar pe zi tine doctorul departe”. Nimic mai adevarat, insa cu simpla conditie sa stim ce si cum mancam. Chiar daca in aparenta este un amanunt lipsit de importanta, coaja poate fi deopotriva prietenul sau inamicul nostru, motiv pentru care

  • Atelier de nutritie: Obiceiurile alimentare, oglinda starii sufletesti

    Incepand din 10 Martie 2011 suntem invitati de catre Fundatia Calea Victoriei la un Atelier de nutritie, care este compus din 7 intalniri si sustinut de medicul Ruxandra Maria Plesea

  • Alimentatia - factorul esential pentru intretinerea sanatatii

    In prezent majoritatea bolilor sunt intr-o mare masura conditionate de alimentatie. Astfel ar trebui sa ne schimbam anumite obiceiuri culinare, fara sa fie vorba de numarul caloriilor sau eliminarea