Alimentatia - factorul esential pentru intretinerea sanatatii

In prezent majoritatea bolilor sunt intr-o mare masura conditionate de alimentatie. Astfel ar trebui sa ne schimbam anumite obiceiuri culinare, fara sa fie vorba de numarul caloriilor sau eliminarea unor kilograme in plus. Se deschid alte sfere cu ramuri diversificate in acest domeniu.

Sanatatea reprezinta bunul nostru cel mai de pret, care nu poate fi intotdeauna manipulat sau "reparat" cu ajutorul medicamentelor sau al altori factori straini corpului nostru.

De aceea avem nevoie de curaj pentru a face o schimbare (uneori majora si radicala), insa si de ambitie si rezitenta pentru a taia obiceiurile rele direct de la radacina si a lua-o pe un alt drum.

Este important sa ne sprijinim reciproc, sa consultam parerea specialistilor sau sa citim diferite prospecte - fara sa devina o obsesie, ci un tabiet sanatos - si sa ne stabilim concepte alimentare si de detoxifiere ale organismului, cat si asigurarea substantelor vitale.

Astfel atunci cand vorbim de teme, precum stres, hiperactivitate, oboseala cronica, probleme digestive, stari depresive, boli reumatice, insomnii, supraponderabilitate, diabetul de tip II, alergii si asa mai departe trebuie sa ne gandim si sa punem la cale un plan complex, pe care sa-l urmam pas cu pas, al unei alimentatii sanatoasa bogate in vitamine, minerale si proteine, dar sa dam mai multa importanta si miscarii in aer liber pentru a ne recapata vitalitatea si calitatea vietii.

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Cinci alimente ce reduc nivelul de anxietate

    Migdalele: crude, sunt o excelenta sursa de magneziu, pentru ca intr-o portie de doar 30 de grame veti gasi aproximativ 75 de mg de magneziu, esential pentru o stare de bine si relaxare. Este de fapt un truc simplu, si anume sa gasesti acele fructe si legume care mentin sau cresc nivelul de serotonina, asa ca in perioadele stresante ne vom simti mai calmi, vom putea sa luam mai repede si mai usor deciziile corecte, vom suporta mai bine momente de criza care ne scot din ritm.

  • Fructele de padure pentru o alimentatie sanatoasa

    Cei care consuma des fructe de padure proaspete, congelate sau sub forma de suc se vor simti mai tineri, vor avea mai multa energie si vor scadea riscul aparitiei unor afectiuni cronice. Fie ca este vorba de zmeura sau afine, fie de mure, coacaze si lista poate continua fructele de padure sunt un aliat esential pentru o sanatate cat mai buna.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci ardei iute

    Ardeiul iute rosu are un nivel ridicat de betacaroten, esential pentru buna functionare a organismului, si consumat de preferinta crud va ajuta sa aveti un sistem imunitar mai puternic si sa rezistati in fata infectiilor si bolilor de sezon.

  • Alimentatia, un factor cheie in prevenirea bolilor de inima

    Controlul greutatii si exercitiile fizice regulate sunt elemente critice pentru pastrarea sanatatii inimii. La randul ei, mancarea pe care o consumati are o importanta deloc de neglijat.

  • Mandarinele, sanatate pentru piele

    Mandarinele sunt fructe ce contin multa vitamina C, acid folic si beta-caroten. Sucul de mandarine este foarte benefic pentru intretinerea pielii.