Alimentatia. Factor decisiv pentru sanatatea parului

Parul este una dintre podoabe cele mai de pret oferite omului de natura. Insa ca orice lucru supus schimbarii, sub incidenta timpului si a factorilor de mediu, el necesita permanent o atentie speciala. Nu ne referim doar la spalare sau la balsam, ci urmarim un aspect care influenteaza din umbra sanatatea parului. Acesta este alimentatia.

Specialistii atrag atentia ca un par frumos incepe cu o dieta sanatoasa iar daca dorim intr-adevar sa ne bucuram de el, trebuie sa nu scapam din vedere urmatoarele alimente:

1. Somonul – Desi carnea gustoasa a acestui peste este o sursa veritabila de proteine si vitamina D (ambele recunoscute datorita beneficiilor aduse parului), adevaratele vedete raman acizii grasi omega-3. Organismul tau nu are capacitatea de a sintetiza singur aceste substante, prin urmare este foarte important sa ii oferi sprijin, iar cel mai simplu mod este sa mananci somon. Circa 3% din compozitia firului de par sunt acizi grasi omega-3.    

2. Nucile – sunt singurele fructe din categoria lor care ofera o cantitate semnificativa de acizi grasi omega-3. Acestea sunt de asemenea bogate in biotina si vitamina E, avand capacitatea sa combata deteriorarea ADN-ului celular. O cantitate prea redusa de biotina poate conduce la pierderea parului. Nucile mai ascund cupru, substanta minerala ce ajuta la mentinerea culorii parului si a luciului sau.

3. Ouale – Surse veritabile de proteine, ouale sunt totodata purtatoarele a 4 elemente cheie: zinc, seleniu, sulf si fier. Cel din urma este important prin faptul ca ajuta celulele sa transporte oxigenul la foliculii de par. Dupa cum se stie, anemia sau lipsa fierului din organism, reprezinta o cauza majora de pierdere a parului, mai ales la femei.   

4. Iaurtul grecesc -  Pentru un par bogat si sanatos, include in dieta iaurtul grecesc, o optiune foarte buna datorita continutului scazut de grazime si continutului bogat in proteine, vitamina D  si vitamina B5, adesea inclusa in produsele cosmetice pentru ingrijirea parului. Anumite studii au descoperit ca vitamina D are direct legatura cu nivelul de sanatate al parului.

5. Spanacul - Fierul, beta carotenul, folatii si vitamina C pe care ii contine spanacul, intretin sanatatea foliculilor de par si mentin o circulatie sanatoasa a sangelui la nivelul scalpului. 

Sursa foto: npr.org

I. C.

Articole asemănătoare