Optati pentru superfood in loc de junkfood

 Termenul de "superfood" desemneaza acele produse alimentare care au un continut ridicat de fitonutrienti si care ofera beneficii suplimentare multiple pentru sanatatea noastra.

Iata cateva caracteristici pentru a intelege mai bine acest termen:

Mancarurile din gama "superfood" au un continut scazut de calorii, contin cantitati substantiale de acizi grasi Omega-3 sau acizi grasi monosaturati. Sunt bogate in fibre.

Contin fitochimicale care au potentialul de a preveni bolile, sunt bogate in vitamine si minerale.

Au un grad scazut de substante nesanatoase precum grasimile saturate, trans-grasimile sau zaharul rafinat.

Somonul poate fi considerat superfood, deoarece acesta are in componenta cantitati mari de acizi grasi Omega-3 si este sarac in grasimi saturate si in calorii.

De asemenea, multe fructe si legume se incadreaza tot in aceasta categorie, pentru ca sunt bogate in fibre si fitochimicale, avand de regula putine calorii.

Exemple de legume, fructe si nutrientii continuti:

Afinele, deoarece au cantitati semnificative de antioxidanti, antociani (este un pigment din sucul plantelor ce are culoarea rosie, albastra sau violet si care se gaseste in frunze, petale si fructe), vitamina C, mangan si fibre alimentare.

Beta-caroten: morcovi, cartofi dulci, pepene galben;

Licopen: rosii, pepene rosu, grepfrut rosu;

Omega-3 DHA (Docosahexaenoic Acid): somon, ton, uleiuri de peste;

Omega-3 ALA (Alpha Linolenic Acid): nuci, in;

Polifenoli: rodie, vin rosu, suc de struguri, leguminoase;

Fibre solubile: mazare, fasole, mere, orz, faina integrala de grau, ovaz;

Fibre insolubile: tarate de grau, fructe necuratate, tarate de porumb;

Flavonoide: fructe de padure, ceai verde, ciocolata neagra;

Calciu: produse lactate, bauturi din soia, broccoli, spanac;

Potasiu: banane, sucuri din citrice, cartofi;

Vitamina C: piper rosu, capsuni, mere;

Vitamina A: morcovi, suc de fructe, cartofi dulci, spanac;

Vitamina E: cele mai mult seminte - migdale, alune, margarina, uleiuri vegetale;

Vitamina D: lapte fortificat, cereale fortificate, margarina fortificata;

Superfood ar trebui sa nu fie doar o sursa de hrana zi de zi. Ar trebui sa fie un stil de viata.

Mancarea de tip superfood promoveaza sanatatea si furnizeaza organismului energia de care are nevoie pentru a functiona la parametri normali.

Articole asemănătoare

  • Suc de morcovi si portocala pentru o imunitate mai buna

    In loc de medicamente puteti incerca in lunile de iarna acest suc foarte simplu de pregatit, cu morcovi, mar si portocala. Este bogat in vitamina C, A si K, potasiu si calciu, fibre si nutrienti. Si daca alegeti fructe bine coapte nici nu veti avea nevoie de miere, pentru ca gustul final va fi dulce, plin, intens.

  • Legume si fructe pentru un sistem imunitar mai puternic

    In perioada rece organismul are nevoie mai mult decat oricand de un sistem imunitar cat mai rezistent in fata racelilor de sezon, si in loc de medicamente ati putea adauga mai multe fructe si legume in meniul zilnic.

  • Aglaonema, o planta de interior decorativa prin frunze

    Aglaonema este o planta in forma de tufa ramificata, originara din Asia de sud-est, apreciata pentru frunzele in forma de lance, de culoare verde cu dungi alb-argintii, verde inchis ori crem. Planta numara peste 60 de specii,

  • Trandafirul chinezesc si micile secrete din spatele frumusetii sale

    Majoritatea trandafirilor pitici disponibili pentru vanzare in magazinele de specialitate provin dintr-o singura varietate: Rosa chinensis minima. Trandafirul chinezesc, cum i se mai spune in limbajul comun, a reusit sa se impuna datorita gingasiei si asemanarii izbitoare cu ruda sa mai mare, ca planta decorativa de interior.

  • Ciorba de perisoare din soia

    O ciorba usoara si consistenta, preparata din soia in loc de carne, poate fi preferata in zilele de post. Incercati si aceasta varianta, bucurandu-va de gust.