Alimentatia corecta si prevenirea bolii Alzheimer


Facand alegerea potrivita in cazul alimentatiei, asa zisele boli ale civilizatiei pot fi evitate. Studiile demonstreaza ca ingrijorator de multe persoane sufera de dementa, cea mai cunoscuta forma a acesteia fiind Alzheimer. Nu exista nicio protectie impotriva pierderii de neuroni, insa un stil de viata echilibrat si o alimentatie sanatoasa pot preveni sau micsora riscul imbolnavirii.

Totusi, cum putem influenta prin alimentatie propria sanatate si cum evitam astfel de boli grave?

Miscarea regulata si o alimentatie echilibrata reprezinta secretul pentru un stil de viata sanatos. Fructele si legumele, alimentele cu putine grasimi animalice, acizi grasi nesaturati sau colesterol trebuie sa stea la baza fiecarei mese. Medicii recomanda o alimentatie care sa contina aproximativ 60% carbohidrati si o parte redusa de proteine vegetale si animale.

Ce ne poate feri de formele dementei?

Consumul zilnic de legume, fructe si carbohidrati (produsele din faina integrala), de mai multe ori pe saptamana carne de peste si de pasare, insa foarte rar alte tipuri de carne, produse lactate bogate in grasimi sau alcool. Prepararea mancarii din ingrediente proaspete, cu aproape fara niciun pic de grasime este decisiva. In loc de folosirea grasimilor animale este foarte indicat ca mesele sa fie pregatite cu uleiuri vegetale. Este demonstrat faptul ca in primul rand vitaminele C, D si B, precum si acidul folc si provitamina A previn bolile de dementa.

Creierul nostru poate sa ramana foarte activ si capabil pentru a acumula noi cunostiinte chiar si la varste inaintate, doar daca este "antrenat" in mod constant. Acest lucru nu trebuie inceput doar atunci cand apar primele simptome ale bolii. Multe exercitii pentru creier pot fi efectuate cu ajutorul ghicitorilor, al integramelor sau al Sudoku. De asemenea cititul, scrisul si cantatul au un efect pozitiv asupra sanatatii mintii.

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Fibrele din fructe si legume

    De ce avem nevoie de fibre in alimentatia zilnica si cum ne poate afecta lipsa lor? Oare consumam prea multe sau prea putine fibre in fiecare zi? Si mai ales care sunt cele mai bune surse, care fructe si legume sunt cele recomandate, pentru a nu apela la solutii de la farmacii sau magazine naturiste.

  • Acidul folic si vitamina B12 ar putea preveni nasterea copiilor cu unele defecte

    Sanatatea si siguranta copilului este intaia prioritate a unei mame adevarate. La inceput, grija manifestata pentru sine inseamna de fapt grija pentru copilul pe care il poarta in pantece. Iata de ce alimentatia din timpul sarcinii trebuie sa fie cat se poate mai corecta si “sanatoasa”.

  • Din ce alimente ne luam calciul in post?

    Calciul este unul dintre nutrientii esentiali de care corpul nostru are nevoie pentru a se mentine puternic si sanatos. Pentru ca lucrurile sa intre pe fagasul normal este nevoie de o alimentatie corecta si, nu in ultimul rand, de multa miscare.

  • Cafeaua un bun necesar?

    Cercetatorii confirma in sfarsit faptul ca bautura aromata pe care o savuram in fiecare dimineata este sanatoasa. Astfel, cafeaua bauta cu moderatie are efecte benefice

  • Salata de sezon: nuci, pere si legume

    Salatele special preparate pentru sezonul rece reprezinta alimentatia potrivita si sursa bogata in vitamine si minerale necesare oricarui organism. Cu cat mancam mai multe legume si fructe sanatoase