Dieta poate preveni o boala precum Alzheimer?

 Alzheimer, o boala asociata cu pierderea in timp a amintirilor despre cei dragi din jurul nostru, cu probleme legate de uitarea propriei istorii, inca nu are un tratament care sa previna sau sa vindece aceste grave efecte intalnite, cazurile de imbolnavire fiind in continua crestere.

Studiile au ajuns la concluzia ca o combinatie complicata de factori genetici, de mediu, inruditi cu stilul de viata duc catre declin cognitiv. Chiar daca acestea sunt in desfasurare si oamenii de stiinta nu s-au dat batuti in fata acestei afectiuni, un rezultat clar in legatura cu tratarea sau prevenirea ei nu a fost descoperit.

Singura explicatie logica de pana acum este cea a dietei si a modului de viata.  Cateva alimente atent studiate s-au dovedit a fi eficiente in ameliorarea simptomelor.

Acizii grasi omega 3 si complexul de vitamine B

"Cateva studii au aratat o corelare intre consumul de acizi grasi omega 3 si ameliorarea simptomelor bolii Alzheimer", a declarat Tara Harwood, medic dietetician in cadrul Clinicii Cleveland din Ohio.

Aceasta a mai adaugat ca pana in prezent exista multe mituri legate de omega 3 si boala mentionata insa pentru a putea fi sustinute mai sunt necesare multe alte studii.

Homocisteina, un aminoacid prezent in sange, in cantitati prea mari poate sa conduca la dementa. Acesta a fost si el asociat cu boala, alaturi de consumul regulat al complexului de vitamine B, in special B6 si B12 deoarece au proprietatea de a descompune homocisteina.

Si in acest caz trebuie efectuate in continuare multe studii pentru a sustine aceasta teorie.

Consumul alimentelor bogate in antioxidanti

O alta posibila teorie in dezvoltarea Alzheimer implica radicalii liberi care au proprietatea de a distruge integritatea celulelor sangvine. Aceste molecule instabile au potentialul de a provoca imbatranirea celulelor, o alta piesa din puzzle-ul bolii.

Harwood a declarat ca expunerea catre radicalii liberi poate fi redusa prin limitarea contactului cu soarele, cu un mediu poluant si cu fumul de tigara.

Chiar si asa, radicalii liberi sunt un produs al metabolismului, prezenti in organism in orice moment al zilei. Ei ar putea fi totodata combatuti cu ajutorul unei diete sanatoase. Consumand alimente bogate in vitamine precum E, C, beta caroten si flavonoide, puteti sa va protejadi impotriva efectelor acestora.

Printre fructele bogate in antioxidanti se numara fructele de padure, legumele care au o culoare verde inchis si portocalie, nucile si fasolea. Studiile au aratat ca dupa ce soarecii de laborator au fost supusi unei diete cu alimentele mentionate mai sus, functiile lor cognitive s-au imbunatatit.

Dieta mediteraneana

Studiile recente efectuate in cadrul departamentului de neurologie de la Universitatea Columbia din New York au descoperit ca cetatenii din jurul Marii Mediteraneene, grecii spre exemplu, au o rata a imbolnavirilor cu Alzheimer mult mai mica decat in alte locuri ale lumii.

Dieta mediteraneana presupune consumul de fructe si legume, peste, ulei de masline, lactate, carne cat mai putina si cantitati mici de vin.

Chiar daca mai sunt necesare studii, rezultatele de pana acum arata ca dieta mediteraneana diminueaza rata deceselor in randul celor suferinzi de crunta boala Alzheimer.

Foto: 1

Articole asemănătoare

  • Trandafirii cataratori Uetersen

    In ultimii ani trandafirii roz se bucura de tot mai mult succes si sunt des intalniti in gradini si parcuri, in special o varietate precum acest Uetersen, cu inflorescente mari, duble, in nuante intense si elegante care atrag atentia privitorilor.

  • Crimson and Gold - un gutui japonez plin de culoare

    O varietate de gutui japonez care surprinde placut prin florile sale de culoare rosie, mari, cu textura catifelata, Crimson and Gold poate fi o alegere buna daca vreti un arbust decorativ cu aspect exotic, nu foarte mare si care poate fi ingrijit usor.

  • Ceaiul de hibiscus, tratament pentru hipertensiune

    Numeroase studii au indicat ca ceaiul de hibiscus poate reduce presiunea arteriala precum o fac si tratamentele medicamentoase. Bautura de culoarea rubinului, picanta, este cunoscuta sub numele de Jamaica in Mexic si este un ingredient principal in ceaiul rosu Zinger.

  • De ce este importanta vitamina B12?

    Daca veti vorbi cu un vegetarian riguros despre dieta pe care o respecta, in mod sigur veti auzi de mai multe ori pomenindu-se numele vitaminei B12.

  • Spanacul - Hrana si medicament

    Spanacul este unul dintre acele produse vegetale intalnite frecvent pe mesele oamenilor de pe toate meridianele, indiferent de cultura din care fac parte, de statutul lor social sau dieta pe care o urmeaza.