Cum imbunatatim rezistenta organismului

 A avea organismul rezistent poate fi o conditie necesara pentru a sta departe de virusi, boli si afectiuni care ne afecteaza modul de viata.

Pentru a avea un organism sanatos este necesar sa mancam zilnic cel putin un mar.

De asemenea, medicii nutritionisti recomanda consumul a sapte portii de fructe si legume si a cel putin 8-10 pahare de apa pe zi.

Pe langa acestea, o dieta bine pusa la punct este cheia pentru un sistem imunitar puternic, alimentele si ingredientele avand rolul de a lupta impotriva conditiilor nefavorabile.

Iata cateva alimente potrivite ce ajuta la stimularea sistemului imunitar:

1) Iaurtul

Probioticele sau culturile active vii se gasesc in iaurt. Acestea sunt bacterii sanatoase ce pastreaza intestinul si tractul intestinal libere de germenii cauzatori de boli.

Asigurati-va ca ati ales un iaurt ce contine nu mai mult de 200 de calorii, 4 grame de grasime, 30 grame de zahar ori mai putine sau cel putin 6 grame de proteine.

2) Cartofii dulci

Pielea noastra are nevoie de vitamina A pentru a ramane rezistenta si sanatoasa pentru a lupta impotriva bacteriilor.

Vitamina A se gaseste in produsele alimentare care au in componenta beta-caroten.

Nuanta de portocaliu este cea care arata valoarea beta-carotenului care se afla spre exemplu in morcovi, in sucul de fructe, in dovleci si pepeni galbeni.

3) Ceaiul

Consumati ceai frecvent, mai ales in sezonul rece, deoarece s-a constatat ca ceaiul negru combate un spectru larg de virusi ce genereaza gripa.

De asemenea si ceaiul verde actioneaza la fel de bine.

4) Supa de pui

Adaugarea condimentelor precum ceapa sau usturoiul in compozitia supei de pui este un alt factor ce previne aparitia unei raceli.

5) Carnea de vita

In alimentatia noastra de zi cu zi este important zincul pentru dezvoltarea celulelor albe din sange. Aceste celule ale sistemului imunitar recunosc si distrug bacteriile invadatoare, virusii si alte afectiuni asociate.

Surse de zinc sunt stridiile, cerealele, carnea de porc, carnea de pasare, iaurtul sau laptele.

6) Ciupercile

Timp de secole oamenii au apelat cu incredere la ciuperci pentru a avea un sistem imunitar sanatos. Studiile sustin insa ca ciupercile cresc productia si activitatea celulelor albe din sange, facandu-le mai agresive in cazul in care aveti vreo infectie.

7) Pestele si crustaceele

In stridii, homari, crabi si scoici exista mult seleniu. Acesta sporeste productia de celule imune ale proteinelor numite citokine, arata un studiu britanic.

Oamenii de stiinta spun ca citokinele indeparteaza gripa de organismul nostru.

8) Usturoiul

Are in componenta sa un ingredient activ numit allicin. Acesta lupta eficient impotriva infectiilor si bacteriilor.

Unele studii sugereaza ca cei care consuma mai mult de 6 catei de usturoi intr-o saptamana, au o rata de 30 la suta mai mica de a avea cancer colorectal si una de 50 la suta mai mica de a se imbolnavi de cancer la stomac.

9) Ovazul si orzul

Un studiu norvegian denota faptul ca aceste cereale contin beta-glucan, un tip de fibra ce are proprietati antimicrobiene si antioxidante mai puternice decat Echinacea.

Stimuleaza imunitatea, viteza de vindecare a ranilor si poate ajuta antibioticele sa functioneze mai bine.

Consumati cel putin o portie de cereale integrale pe zi.

Articole asemănătoare

  • Rosiile pentru sanatate

    Cum are multa vitamina C doar o rosie de dimensiuni medii pe zi ne ofera pana la 40 la suta din necesarul zilnic, in vreme ce vitamina K, despre care se vorbeste mai putin, este utila pentru a regla tensiunea arteriala

  • Ce trebuie sa stim despre fructoza?

    Afirmatia, conform careia zaharul din fructe nu este daunator, mai ales atunci cand dorim sa tinem o dieta stricta, este cat se poate de neadevarata

  • Enzimele din fructe, un trend sanatos

    Enzimele din fructe devin tot mai apreciate in randul celor care lupta pentru a avea o viata sanatoasa. Chiar daca atentia spre acest lucru este ceva mai noua, adeptii sunt in continua crestere si rezultatele dietelor care contin pe lista alimentelor sanatoase cat mai multe fructe atrag pana si pe cei mai sceptici.

  • Consolidarea imunitatii organismului toamna

    In sezonul tomnatic, atunci cand vremea racoroasa isi face aparitia, avem nevoie sa ne sporim imunitatea organismului, pentru a rezista in fata virusilor si bolilor care pot aparea. Astfel, alegerea noastra - necesara - consta, in primul rand, intr-un complex de vitamine.

  • Sucul de sfecla rosie de zahar creste rezistenta organismului

    Studiile efectuate pana in prezent de oamenii de stiinta au demonstrat ca sucul de sfecla rosie de zahar creste rezistenta organismului.