Alimentele colorate si dietele sanatoase

 Daca vreti sa aveti o piele sanatoasa, trebuie sa tineti cont de ce alimente consumati. Daca va ganditi sa adoptati un regim alimentar sanatos, fructele si legumele sunt fundamentale.

Pigmentii luminosi din fructe si legume au rolul de a ne oferi indicii cu privire la capacitatea acestora de a lupta contra bolilor si de a ne pastra pielea fina si catifelata. Fructele si legumele sunt bogate in nutrienti si antioxidanti puternici ce lupta impotriva radicalilor liberi.

Daca doriti sa aveti un aspect sanatos al pielii ar trebui sa consumati cat mai multe fructe si legume.

Fructele si legumele au fost impartite in patru grupuri de culoare, fiecare cu beneficii specifice:

a) nuantele de portocaliu si galben:

- morcovi, cartofi dulci, ardei gras galben si portocaliu;

- portocale, mandarine, mango si caise;

Acest grup ofera din belsug organismului beta-caroten, substanta ce actioneaza impotriva radicalilor liberi, contine vitamina C, foarte benefica pentru piele, stimuland producerea de colagen. Colagenul ofera elasticitate pielii, intarziind aparitia ridurilor.

b) nuantele de rosu:

- rosii, ardei rosu, ardei gras rosu, ceapa rosie;

- guava, grapefruit roz, papaya, pepene verde, capsuni, merisoare;

Aceasta categorie contine licopen, un antioxidant ce ne poate oferi protectie impotriva razelor daunatoare ale soarelui. Studiile realizate in legatura cu consumul ridicat de licopen aduce numeroase avantaje organismului uman. Acesta lupta impotriva bolilor de inima si impotriva cancerului.

Aceasta categorie de legume si fructe contine si o cantitate mare de vitamina C. Rosiile gatite elibereaza mai usor licopenul decat cele in stare proaspata.

c) nuantele de verde:

- broccoli, varza de Bruxelles, varza, Collards, ardei gras verde, varza Kale, spanac, salata;

- kiwi;

Vitamina C si acidul folic se regasesc in plantele comestibile verzi si legumele crucifere. Aceste substante lupta impotriva cancerului.

d) nuantele de albastru si violet:

- vinete, varza rosie, sfecla;

- afine, mure, prune, struguri rosii;

Fructele de padure si prunele contin cele mai mari concentratii de antioxidanti din randul plantelor.

Incercati sa includeti fructe si legume din fiecare grup in meniul dumneavoastra de zi cu zi si cu siguranta veti avea numai de castigat la capitolul sanatate.

Articole asemănătoare

  • Ciresele pentru sanatate

    Nu sunt doar gustoase si atragatoare, dar si foarte sanatoase pentru toate varstele, pentru ca in cirese vom gasi vitamina C si K, betacaroten (mult mai mult decat in morcovi), sodiu, potasiu si magneziu, fibre, putine calorii, antioxidanti, si totul cu un gust delicios.

  • Cum castigam greutate mancand sanatos

    In lume exista peste un miliard de persoane adulte supraponderale, mai multe decat cele ce sufera de malnutritie, conform unui raport al OMS. Drept urmare si dietele promovate in media se refera cel mai mult la combaterea obezitatii.

  • Activitatile din sera in luna Ianuarie

    Una dintre cele mai mari satisfactii oferite de orice sera este ca pana si iarna, plantele sunt colorate si pline de viata, in timp ce afara majoritatea speciilor dorm adanc sub stratul de zapada.

  • Supe nutritive. Supa de linte

    O masa usoara si calda servita dupa-amiaza este ceea ce aveti nevoie. Pentru a va bucura de gustul leguminoaselor, puteti pregati o supa de linte. Boabele de linte sunt nutritive, continand totodata multe proteine si glucide sanatoase.

  • Salata de sezon: nuci, pere si legume

    Salatele special preparate pentru sezonul rece reprezinta alimentatia potrivita si sursa bogata in vitamine si minerale necesare oricarui organism. Cu cat mancam mai multe legume si fructe sanatoase