Anemia

Lipsa hemoglobinei din globulele rosii, aceste transportoare ale oxigenului in intregul organism sta la baza aparitiei diferitelor tipuri de anemii. Paloarea pielii si a mucoasei bucale, epuizarea resurselor energetice, care se manifesta prin oboseala accentuata, respiratia intretaiata, dificultatile de concentrare, accelerarea batailor inimii, pot sugera o anemie.

Carentele alimentare stau frecvent la originea acestei probleme, dar exista sute de alti factori declansatori.

Pentru multi, anemia inseamna o carenta de fier, dar fierul nu este singurul nutriment a carui lipsa poate declansa anemia. Un procent destul de mare de tineri, care prezinta carenta de fier, nu manifesta insa simptome ale anemiei. Deficientele de acid folic (vitamina B9) sau vitamina B12 pot provoca, in aceeasi masura, diferite forme de anemie. In cazuri grave, si totodata destul de rare, s­au diagnosticat carente de cupru si de vitamina A, B2, B6, C si E.

Vitamine recomandate:
- vitamina B9 (acid folic): un supliment de 1 mg pentru adulti, de 1,4-2,2 mg pentru femeile insarcinate si de 0,4 mg pentru batrani;
- vitamina B12: un aport de 1-6 mcg pentru a acoperi nevoile zilnice;
- vitamina E: un aport de 30 UI pentru a acoperi nevoile zilnice, in scopul evitarii distrugerii globulelor rosii (anemia hemolitica);
- fierul: un supliment de 200-400 mg/zi in cazul anemiei feriprive, administrat sub forma sulfatului de fier, care este mai usor absorbit;
- cuprul: un aport de 1,5-3 mg pentru a acoperi nevoile zilnice;
- zincul: doza zilnica minima recomandata este de circa 15 mg; carentele importante cresc riscul de producere a anemiilor.

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci masline cat mai des

    Cei care le prefera ca o gustare sanatoasa sau un plus de gust in timpul mesei vor oferi astfel organismului sodiu, potasiu si magneziu, au relativ putine calorii si sunt recomandate in dietele de slabire.

  • Tratamente naturiste cu ienupar

    Fructele de ienupar sunt folosite adesea in gastronomie ca un interesant condiment pentru fripturi si preparate mai grele, aducand un plus de aroma usor picanta, dulceaga, parfumata, fiind adesea adaugate in diverse retete casnice sau industriale de bauturi digestive sau pentru amestecuri de condimente.

  • Cinci fructe neobisnuite

    Fructul stea, mangustanul, fructul dragonului, rambutan, salak

  • Visinele in tratamentele naturiste

    Fructul contine zaharuri, proteine, acizi organici, vitamine, saruri minerale, iar frunzele, coditele si chiar coaja visinului pot fi folosite in tratamente alternative pentru diverse afectiuni cronice

  • Cele mai bune surse vegetale pentru sanatate

    Crude sau gatite, ca garnitura, gustare sau parte din reteta preferata, legumele sunt surse de vitamine, minerale si sanatate pe care nu le putem ignora. Varietatea de gusturi, soiuri, culori si gusturi va ajuta sa nu va plictisiti de aceleasi feluri de mancare, si cu cat includeti mai multe fructe si legume in regimul alimentar obisnuit cu atat mai repede veti simti beneficiile pentru sanatate. Iar unele legume sunt surse vegetale de sanatate pe care nu trebuie sa le ignorati.