Anemia

Lipsa hemoglobinei din globulele rosii, aceste transportoare ale oxigenului in intregul organism sta la baza aparitiei diferitelor tipuri de anemii. Paloarea pielii si a mucoasei bucale, epuizarea resurselor energetice, care se manifesta prin oboseala accentuata, respiratia intretaiata, dificultatile de concentrare, accelerarea batailor inimii, pot sugera o anemie.

Carentele alimentare stau frecvent la originea acestei probleme, dar exista sute de alti factori declansatori.

Pentru multi, anemia inseamna o carenta de fier, dar fierul nu este singurul nutriment a carui lipsa poate declansa anemia. Un procent destul de mare de tineri, care prezinta carenta de fier, nu manifesta insa simptome ale anemiei. Deficientele de acid folic (vitamina B9) sau vitamina B12 pot provoca, in aceeasi masura, diferite forme de anemie. In cazuri grave, si totodata destul de rare, s­au diagnosticat carente de cupru si de vitamina A, B2, B6, C si E.

Vitamine recomandate:
- vitamina B9 (acid folic): un supliment de 1 mg pentru adulti, de 1,4-2,2 mg pentru femeile insarcinate si de 0,4 mg pentru batrani;
- vitamina B12: un aport de 1-6 mcg pentru a acoperi nevoile zilnice;
- vitamina E: un aport de 30 UI pentru a acoperi nevoile zilnice, in scopul evitarii distrugerii globulelor rosii (anemia hemolitica);
- fierul: un supliment de 200-400 mg/zi in cazul anemiei feriprive, administrat sub forma sulfatului de fier, care este mai usor absorbit;
- cuprul: un aport de 1,5-3 mg pentru a acoperi nevoile zilnice;
- zincul: doza zilnica minima recomandata este de circa 15 mg; carentele importante cresc riscul de producere a anemiilor.

Articole asemănătoare

  • Chimenul in medicina naturista

    Dincolo de bucatarie chimenul este utilizat in medicina traditionala pentru a preveni si trata mai multe afectiuni, semintele mici, tari si aromate fiind folosite pentru ceaiuri sau preparate sub forma de tincturi. Sunt o buna sursa de fibre, minerale (fier, potasiu, calciu, mangan) si vitamine (A, C, E).

  • Tratamente naturiste cu sfecla rosie

    Este recomandata sub forma de suc, fiarta sau coapta pentru a trata anemia, fiind bogata in fier si vitamina C. In plus cei care mananca des sfecla rosie, indiferent de felul in care o prepara, vor avea si un sistem imunitar mai puternic.

  • Cinci antibiotice naturale

    Mierea: recomandata datorita gustului ei si putand cu usurinta sa inlocuiasca zaharul intr-o lunga serie de retete (fiind si mult mai sanatoasa), mierea aurie are si un surprinzator efect dezinfectant, antibacterian si antifungic, intareste sistemul imunitar, previne si trateaza anemia si restabileste nivelul de energie al corpului.

  • Coriandrul pentru sanatate

    Cu multa vitamina C, K si proteine, frunzele de coriandru sunt perfecte in salate, supe sau pentru a improspata o mancare, iar fructele si semintele se folosesc dupa uscare si macinare pentru diverse tincturi si infuzii sau, de ce nu, uleiuri esentiale, produse usor de gasit in magazinele de specialitate.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci masline cat mai des

    Cei care le prefera ca o gustare sanatoasa sau un plus de gust in timpul mesei vor oferi astfel organismului sodiu, potasiu si magneziu, au relativ putine calorii si sunt recomandate in dietele de slabire.