Beneficiile consumului de masline

In spatiul mediteranean Septembrie este luna in care se recolteaza maslinele pentru a fi supuse metodelor de prelucrare. Chiar daca latitudinea la care se afla tara noastra nu ne-a permis sa cultivam acest tip de arbore, din fericire putem totusi beneficia din plin pe tot parcursul anului de gustul inconfundabil al maslinelor si de compusii nutritivi ai acestora.

Maslinele se numara printre cele mai vechi alimente cunoscute de om in ciuda faptului ca pentru a fi consumate necesita un anumit grad de prelucrare.

Cand ati aruncat o privire intr-un magazin care comercializeaza astfel de produse ati constatat ca maslinele se gasesc intr-o gama foarte variata de sortimente, si pot avea gust si culoare diferita.  In natura insa, toate sunt verzi si necomestibile in starea care se gasesc. Substanta numita oleuropin, responsabila pentru gustul amar al fructelor proaspete, este eliminata doar prin metode speciale, simpla preparare a produselor nefiind o solutie.

Sa vedem insa din ce motive ar trebui ca dieta noastra sa includa frecvent astfel de fructe sau produse derivate din ele (uleiul de masline). Nu exista o categorie de fructe "privilegiate", toate sortimentele au un nivel asemanator de nutrienti, este important insa sa cunoasteti daca sanatatea va perimte sa le conusmati sarate sau dietetice.

Maslinele sunt bogate in substante minerale (precum fierul, cuprul), vitamina E si fibre vegetale. Chiar daca au un continut ridicat de grasimi (15-35%) acestea sunt o sursa excelenta de acid oleic.

Uleiul de masline are un  continut ridicat de grasimi monosaturate si antioxidanti care ofera protectie impotriva bolilor de inima. De asmenea, uleiul de masline ridica nivelul colesterolului bun (HDL) si ajuta la controlul colesterolului "rau" (LDL).

Cercetarile efectuate in domeniu au aratat ca grasimile pe care le contin maslinele reduc riscul declansarii unor boli precum diabetul, ateroscleroza, cancerul de colon sau astmul bronsic.

Uleiul de masline poate fi folosit atat in alimentatie (mai ales in salate) cat si ca o alternativa naturala la cremele comerciale si sapunuri. Vremea rece, incalzirea artificiala, poluarea, stresul si oboseala pot avea efecte daunatoare asupra pielii, unghiilor si parului. Uleiul de masline este tocmai ceea ce avem nevoie in astfel de situatii pentru ca hidrateaza si protejeaza cu multa eficienta partile afectate. 

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • De ce nu este recomandat sa prajim uleiul de masline?

    Beneficiile uleiului de masline au fost remarcate din vremea lui Hipocrate, cand fructele simbolizau pacea si gloria. Astazi, nutritionistii s-au incredintat prin studii ca uleiul de masline extra virgin poseda multiple proprietati benefice organismului.

  • Salata de masline cu lamaie si verdeata

    Preferate de multi si rapid de preparat, salatele se pot consuma in orice sezon. Va propunem sa pregatiti salata de masline cu lamaie si verdeata.

  • Masca hidratanta de fata cu smochine si ulei de masline

    Odata cu sosirea zilelor reci, aspectul pielii noastre devine uscat si deshidratat. Pentru o mai buna hidratare a tenului dumneavoastra, va propunem sa incercati o masca cu smochine si ulei de masline.

  • Masca cu ulei de masline si oua impotriva caderii parului

    Daca aveti probleme serioase cu parul, luati in considerare si cateva tratamente cu ingrediente naturale care ii vor conferi firului de par sanatate si vitalitate. Va propunem sa incercati masca cu ulei de masline si oua.

  • Beneficiile uleiului de masline

    Homer numea aceasta locoare “aurul lichid”. Si pe buna dreptate pentru ca uleiul de masline este considerat un ajutor de incredere atat in mentinerea sanatatii cat si in cosmetica iar faptul ca si bebelusii pot consuma ulei de masline este o demostratie la cat de benefic este.