Capcanele racelii. Cum sa ne ferim de ele?

Atunci cand stranutam virusii ies din organismul nostru cu o viteza de pana la 160 km/h si ajung la o distanta de 4m. De aceea atunci cand suntem in spatiile inchise si inghesuite - in mijloacele de transport in comun, in salile de asteptare ale diferitelor institutii, in restaurante sau teatre - probabilitatea de a sta langa persoane bolnave, care stranuta este foarte mare. Este suficient sa inspiram pana la 30 de virusi ca sa se poata declansa o infectie. Conform studiilor realizate de catre cercetatorii din Virginia dureaza aproximativ 8 - 12 ore pana ce simtim simptome ale racelii.

Exista insa si mijloace pentru evitarea contactarii acestor virusi sau pentru inlaturarea lor in cel mai scurt timp, inainte de a se declansa o raceala puternica. De 4 - 5 ore de somn are nevoie sistemul imunitar pentru a se regenera in totalitate, daca se intampla contrariul celulele care lupta impotriva virusilor sunt slabite si "recuperate" abia pe jumatate. In cazul noptilor pierdute in cluburi si in discoteci, cei ce omoara aceste celule care ne juta organismul sunt doi factori: fumatul si alcoolul. In cazul in care aveti mai multe nopti albe din cauza unor probleme personale stresul este un alt factor destructiv.

Atentie la picioarele reci! Atunci cand corpul da semnalul ca acestea au inghetat, vasele de sange se "rearanjeaza" adunandu-se in zonele in care se afla organele vitale, pentru a le incalzi pe acestea.

Alimentatia nesanatoasa - junk food, fast food - slabeste foarte mult sistemul imunitar, deoarece aceasta contine foarte multe grasimi si prea putine substante nutritive sanatoase. Cine obisnuieste sa se hraneasca astfel, acela risca sa piarda o cantitata esentiala de vitamine din corp, care la randul lor reprezinta un factor foarte important pentru intarirea imunitatii. De asemenea foarte importante sunt lichidele. Cu cat bem mai multe lichide cu atat virusii sunt tinuti departe de organism. Cu precadere iarna se beau cele mai putine lichide, deoarece ne lipseste acea senzatie de sete, pe care o avem in anotimpul canicular.

90% din timpul zilei ni-l petrecem in incaperi inchise. Aerul care provine si de la incalzirea centrala este un aer uscat. Prblematice sunt in special temperaturile de vara din spatiile in care ne aflam, tocmai cand afara iarna este in toi. Incaperile trebuie aerisite in permanenta, organismul nostru are nevoie de aer curat, nu trebuie sa inhaleze toti virusii aflati in incapere.

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Stratul de zapada aduce in gradina unele beneficii

    Intr-adevar, afara gerul se ascute, iar acest lucru nu este pe placul nimanui. In schimb, avem motive sa ne bucuram de stratul de zapada asternut

  • Iarna bucurati-va de savoarea vinului fiert

    In lunile friguroase de iarna, primul lucru la care ne gandim cand intram in casa este cum sa ne dezghetam mai repede.

  • Balconul: oaza de liniste si relaxare

    La inceputul primaverii desi anotimpul rece mai trimite cu ultimele puteri zile racoroase, innorate sau chiar ploioase, este timpul sa ne ocupam de amenajarea balconului

  • Omega 3 - sursa esentiala de sanatate

    Acizii grasi sunt perceputi frecvent ca elemente daunatoare de care trebuie sa ne ferim pentru a avea un corp sanatos. Totusi, nu toti reprezentantii acestora sunt responsabili pentru producerea afectiunilor cardio-vasculare si pentru obezitate.

  • Cele mai bune partii din Romania

    Pentru ca iarna si-a facut din nou aparitia si trebuie sa ne bucuram de zapada atat cat putem, Romania se mandreste cu 15 judete care detin partii de schi. Cele mai multe, in numar de 25, sunt situate in Prahova, Maramures si Brasov.