Omega 3 - sursa esentiala de sanatate

 

Foto: carolscafe.com

 

 Acizii grasi sunt perceputi frecvent ca elemente daunatoare de care trebuie sa ne ferim pentru a avea un corp sanatos. Totusi, nu toti reprezentantii acestora sunt responsabili pentru producerea afectiunilor cardio-vasculare si pentru obezitate.

 

Studiile de la inceputul anilor 80 au aratat ca rata bolilor de inima in cazul eschimosilor este scazuta in ciuda aportului mare de grasimi datorat alimentatiei bogate in peste. Cauza acestui lucru a fost surprinzatoare: acizii grasi Omega 3 protejeaza inima si ofera o serie de alte beneficii.

 

Acizii grasi Omega 3 cresc nivelul colesterolului HDL (colesterolul bun), reduc cantitatea de trigliceride si previn formarea cheagurilor de sange datorita proprietatii sale anticoagulante. De asemenea s-a constatat ca ajuta la scaderea tensiunii arteriale si impiedica acumularea in organism a unei proteine ce ar avea legatura cu boala Alzheimer.

 

Cercetarile efectuate au adus la lumina faptul ca au de asemenea o contributie semnificativa la dezvoltarea creierului si ochilor fiind esentiali atat pentru copii, cat si pentru femeile gravide si mamele care alapteaza. 

 

Trebuie retinut ca acizii grasi Omega 3 nu sunt sintetizati in organism, iar singura modalitate de a beneficia de ei este dieta. 

 

Astazi, numeroase produse care se gasesc pe rafturile magazinelor isi rezerva calitati binefacatoare pe temeiul continutului acestui tip de acizi grasi. Laptele, iaurtul si uneori chiar si painea sunt doar cateva dintre produsele fortifiate cu Omega 3. Pentru a nu fi derutati in alegerea produsului potrivit trebuie sa cunoasteti sursele naturale de Omega 3.

 

Cea mai apreciata si recomandata sursa de Omega 3 este pestele care contine multa grasime, precum macroul, somonul, sardinele si heringul. Celelalte specii contin acizi grasi in cantitati mai mici dar nu sunt nici ele de neglijat.

 

Doua mese pe baza de peste in decurs de o saptamana sunt suficiente pentru ca organismul sa se simta mai viguros. Optati pentru retetele de peste la cuptor sau la gratar in detrimentul celor care implica prajirea.

 

Alte surse de Omega 3 care merita sa fie luate in seama sunt icrele, soia, tofu, salvia, nucile si semintele de dovleac.

Articole asemănătoare

  • Cele mai bune surse vegetale pentru sanatate

    Crude sau gatite, ca garnitura, gustare sau parte din reteta preferata, legumele sunt surse de vitamine, minerale si sanatate pe care nu le putem ignora. Varietatea de gusturi, soiuri, culori si gusturi va ajuta sa nu va plictisiti de aceleasi feluri de mancare, si cu cat includeti mai multe fructe si legume in regimul alimentar obisnuit cu atat mai repede veti simti beneficiile pentru sanatate. Iar unele legume sunt surse vegetale de sanatate pe care nu trebuie sa le ignorati.

  • Uleiul de menta in probleme comune de sanatate

    Uleiul de menta este extras din Mentha piperita, o planta nativa in Europa intrebuintata din timpuri stravechi pentru tratarea bolilor.

  • Starea de sanatate se citeste in aspectul pielii

    Pielea este unul dintre cei mai elementari indicatori care oglindesc starea de sanatate a organismului. Cand este prea uscata, uleioasa ori cand prezinta inflamatii sub forma de acnee, ceva nu

  • Carnea de peste si acizii grasi Omega 3

    Pestele este un aliment permanent laudat de nutritionisti, care nu trebuie sa lipseasca in vreo saptamana din dieta. Gustul variat al diferitelor sortimente este in masura sa le faca oamenilor viata mai placuta si mai sanatoasa.

  • Paste delicioase. Spaghete cu sardine si sos de rosii

    O mancare speciala si plina de gust este reteta de spaghete cu sardine si sos de rosii. Sardinele sunt recomandate in alimentatie pentru sanatate, deoarece contin acizi grasi Omega-3, dar si calciu.