Carnea de peste si acizii grasi Omega 3

Pestele este un aliment permanent laudat de nutritionisti, care nu trebuie sa lipseasca in vreo saptamana din dieta. Gustul variat al diferitelor sortimente este in masura sa le faca oamenilor viata mai placuta si mai sanatoasa. Responsabili desigur sunt nutrientii, din randul carora se impun acizii grasi Omega 3, existenti cu precadere in pestii grasi (somon, hering, macrou). 

Continutul in minerale e deasemenea apreciabil, mai ales cel de fier, fosfor, zinc, cupru calciu dar si de oligoelemente ca flourul, seleniul, cobaltul sau manganiul. Carnea de peste este o veritabila sursa de vitamine: contine toata gama vitaminelor B.

Cercetarile au scos la iveala treptat "minunile" care se petrec la nivel celular si efectele pozitive ale Omega 3 asupra organismului uman. Desi acesti acizi sunt buni pentru sanatatea umana, corpul nu e capabil sa sa-i sintetizeze. Din acest motiv este necesar consumul de peste bogat in acestia sau includerea in dieta a unor suplimente naturale.

Acizii Omega 3 contribuie in esenta la prevenirea accidentelor cardiovasculare, impiedica formarea cheagurilor de sange, si sporesc cantitatea de colesterol bun HDL in detrimentul celui rau.

Potrivit Harvard School of Public Health, riscul de a deceda prin infarct miocardic este cu o treime mai scazut in cazul persoanelor care servesc doua mese cu peste pe saptamana.

Fiindca contine mult fosfor si alte substante minerale, se considera ca pestele imbunatateste abilitatea de invatare a copiilor. In timplul sarcinii, carnea de peste  contribuie de asemenea la buna dezvoltare a creierului fatului, iar beneficiile acestei consumatii materne se prelungesc de-a lungul intregii copilarii.

Din pacate, unele tipuri de peste pot contine un nivel inalt de mercur sau bifenoli. In general, riscul aparitiei intoxicatiei cu mercur sau alti contaminanti este mai mic decat beneficiile pe care le are consumul de acizi grasi omega 3 din peste.

Sursa foto

I. C.

Articole asemănătoare

  • Cinci beneficii aduse de uleiul de catina

    Un supliment alimentar plin de vitamine si nutrienti, uleiul de catina are o cantitate mare de vitamina C (de peste 10 ori mai mult decat intr-o portocala), vitamina E, vitamina A, antioxidanti, acizi grasi Omega 3, 6 si 9, carotenoide, minerale, grasimi sanatoase, si lista substantelor nutritive poate continua.

  • Produsele din soia, postul si sanatatea

    Primii in istorie care au recunoscut valoarea nutritiva a plantei de soia au fost chinezii. Aceasta intra de peste 4000 de ani in alimentatia de baza a celui mai numeros popor de pe glob, alaturi de orez, grau, orz si mei.

  • Mancare de peste cu cartofi si ceapa

    O mancare apetisanta poate fi aceea in care legumele sunt combinate cu carnea de peste. Asadar va invitam sa degustati mancarea de peste cu cartofi si ceapa.

  • Paste cu sos de ton si legume

    Consumul de ton este recomandat de nutritionistii din intreaga lume, datorita continutului sau bogat in acizi grasi Omega-3, care au un rol important in reducerea colesterolului si tensiunii arteriale. Tonul ii asigura organismului nostru fibre, proteine si substante nutritive, fiind alegerea ideala in materie de peste gras.

  • Alimente pentru reducerea nivelului de colesterol

    Colesterolul este o grasime ceroasa - ca substanta - si care apare in mod natural in toate partile corpului. Corpul nostru are nevoie de colesterol pentru a functiona in mod corect. Dar, daca aveti prea mult in sange, acesta se poate lipi de peretii arterelor.