Carbohidrati buni si rai

 Carbohidratii sunt o parte importanta a unei alimentatii sanatoase. Cand vine vorba insa de cei rai si cei buni, discutiile devin mai complicate.

Cum ne dam seama din ce categorie fac parte carbohidratii consumati este si simplu dar si complicat in acelasi timp.

Carbohidratii sunt sursa primara de energie a organismului nostru, fiind o parte cruciala in cadrul oricarei diete. Acestia nu ar trebui evitati, insa ar trebui sa stim ce rol au si ca nu toti sunt la fel.

Carbohidratii complecsi precum cerealele integrale sau legumele contin lanturi mai mari de molecule zaharoase. Acestea sunt descompuse de organism mai greu, eliberarea nutrientilor facandu-se treptat. Potrivit specialistilor acest lucru are ca efect imbunatatirea nivelului de energie.

Carbohidratii simpli sunt compusi din zaharuri simplu de digerat, cu o valoare nutritionala foarte mica pentru organism. Cu cat nivelul fibrelor pentru un aliment este mai scazut si cel al zaharurilor este mai mare, cu atat este mai nerecomandati pentru consum.

Fructele si legumele contin carbohidrati simpli, compusi in mare parte din zaharuri. Desigur acestea sunt diferite decat cele pe care le gasim in compozitia prajiturilor.

Fibrele din compozitia fructelor sunt cele care schimba felul in care corpul proceseaza zaharurile, incetinind digestia si devenind intr-un fel carbohidrati ceva mai complecsi.

Ce trebuie sa limitati in dieta pe care o urmati:

- dulciurile

- apa minerala

- siropurile artificiale

- zaharul

- painea alba, pastele albe

- produsele de patiserie

 

Foto: 1

Articole asemănătoare

  • Trandafirii Criterion, rafinament pentru gradini mari si mici

    Un soi de trandafir teahibrid cu inflorescente de un roz delicat, o nuanta mai rar intalnita, este o alegere excelenta pentru gradini de orice dimensiuni, dar si pentru parcuri si pentru orice spatiu verde.

  • Crinii Salmon Classic

    Crinii galbeni sunt mai rar intalniti in gradini, dar frumusetea lor aparte ii face deosebit de atragatori pentru cultivatori, mai ales daca alegeti o varietate cu buna rezistenta la boli si un parfum puternic, intens.

  • Cinci motive pentru care este bine sa bei suc de morcovi

    Cu multa vitamina A, C si antioxidanti, sucul proaspat de morcovi (simplu, cu putina miere sau cu putin suc de portocale) este foarte bun pentru a intari sistemul imunitar, mai ales in apropierea anotimpului rece, cand apar si gripele de sezon.

  • Likardi, un trandafir teahibrid fermecator

    Soi de trandafir teahibrid cu inflorescente mari, de un roz spre violet deschis (in functie de sol si varsta tufei), Likardi este o varietate des intalnita si foarte apreciata de cunoscatori.

  • Importanta orezului in dieta

    Ati mancat astazi o portie de orez? Daca da, nici ca se putea face o alegere mai inspirata. Planta din familia gramineelor este cunoscuta pentru continutul bogat de carbohidrati, proteine si pentru spectrul sau larg de aminoacizi.