Carbohidrati buni si rai

 Carbohidratii sunt o parte importanta a unei alimentatii sanatoase. Cand vine vorba insa de cei rai si cei buni, discutiile devin mai complicate.

Cum ne dam seama din ce categorie fac parte carbohidratii consumati este si simplu dar si complicat in acelasi timp.

Carbohidratii sunt sursa primara de energie a organismului nostru, fiind o parte cruciala in cadrul oricarei diete. Acestia nu ar trebui evitati, insa ar trebui sa stim ce rol au si ca nu toti sunt la fel.

Carbohidratii complecsi precum cerealele integrale sau legumele contin lanturi mai mari de molecule zaharoase. Acestea sunt descompuse de organism mai greu, eliberarea nutrientilor facandu-se treptat. Potrivit specialistilor acest lucru are ca efect imbunatatirea nivelului de energie.

Carbohidratii simpli sunt compusi din zaharuri simplu de digerat, cu o valoare nutritionala foarte mica pentru organism. Cu cat nivelul fibrelor pentru un aliment este mai scazut si cel al zaharurilor este mai mare, cu atat este mai nerecomandati pentru consum.

Fructele si legumele contin carbohidrati simpli, compusi in mare parte din zaharuri. Desigur acestea sunt diferite decat cele pe care le gasim in compozitia prajiturilor.

Fibrele din compozitia fructelor sunt cele care schimba felul in care corpul proceseaza zaharurile, incetinind digestia si devenind intr-un fel carbohidrati ceva mai complecsi.

Ce trebuie sa limitati in dieta pe care o urmati:

- dulciurile

- apa minerala

- siropurile artificiale

- zaharul

- painea alba, pastele albe

- produsele de patiserie

 

Foto: 1

Articole asemănătoare

  • Fructe pentru sanatate

    Strugurii: daca va plac strugurii, indiferent de soi si culoare, oferiti corpului doze generoase de vitamina B, A si C, veti avea un sistem imunitar mai rezistent si un sistem circulator mai puternic, iar inima va fi mai tanara si va functiona mai bine.

  • Principiile de baza ale dietei Paleo

    Este limpede, nu toate produsele din magazine sunt deopotriva aratoase si sanatoase pentru organism. Ba chiar dupa o analiza succinta s-ar putea conchide ca pentru omul modern nu mai conteaza ce, cat sau cand mananca, si ca in secolul vitezei totul se rezuma la

  • Importanta orezului in dieta

    Ati mancat astazi o portie de orez? Daca da, nici ca se putea face o alegere mai inspirata. Planta din familia gramineelor este cunoscuta pentru continutul bogat de carbohidrati, proteine si pentru spectrul sau larg de aminoacizi.

  • Avocado umplut cu somon

    Fiecare dintre noi se bucura atunci cand in vizita vin prieteni buni si persoane dragi. De aceea suntem pregatiti sa preparam pentru ei cele mai alese bucate

  • Ce nu stiati despre cartofi

    Cartofii sunt considerati un aliment de baza in multe familii. Sunt foarte gustosi ca ingredient pentru multe mancaruri, fiind totodata foarte buni si preparati dupa retete traditionale, pentru a fi serviti ca garnitura in cadrul felurilor principale.