Cauzele colesterolului marit

 

Foto: livestrong.com

 

Ca urmare a atentionarilor facute prin mijloacele media si a dezbaterilor pe tema alimentelor nesanatoase, pentru cea mai mare parte a populatiei a devenit de necontestat ca excesul de grasimi are consecinte negative asupra organismului.

 

Asa si este, dar in ciuda avertizarilor zilnice se inainteaza cu aceeasi nepasare iar atunci cand informatiile reusesc sa ne sperie intr-o oarecare masura, nu ne starnesc curiozitatea de a afla cauzele colesterolului marit si metodele de prevenire ale acestei afectiuni.

 

Nivelul ridicat al colesterolului din sange este determinat atat de factori controlabili cat si de factori la nivelul carora nu se poate interveni.

 

S-a constatat ca predispozitia la bolile asociate colesterolului marit are un caracter ereditar, afectiunea transmisa de la parinti la copii purtand denumirea de Hipercolesterolemie familiala. Aproximativ o persoana din 500 se naste cu aceasta conditie.

 

Tot ca urmare a factorului genetic unele persoane sunt mai afectate decat altele de stilul de viata atat de raspandit astazi, ce implica putina miscare si o alimentatie bogata in grasimi.

 

Alimentatia nesanatoasa insa constituie baza celor mai multe cazuri de persoane avand aceasta problema. Efectul sau este cu atat mai pronuntat daca se suprapune factorului ereditar si variaza in functie de varsta si sexul persoanei. Se estimeaza ca doua din trei persoane adulte au un nivel mai ridicat al colesterolului decat limita standard cuprinsa intre 1,20 - 2,6g/l.

 

Din randul alimentelor, cele care influenteaza negativ nivelul de colesterol din sange sunt produsele de provenienta animala precum: carnea bogata in grasimi si laptele nedegresat.

 

Din cauza grasimilor acumulate in timp pe vasele de sange, acestea  se pot subtia pana devin incapabile de a mai transporta suficient oxigen catre inima. Formarea unui cheag de sange poate cauza un atac de cord  sau un accident vascular cerebral. Nu doar inconvenientele directe ale acumularii de grasimi ar trebui sa ne ingrijoreze ci si riscurile la care suntem predispusi cu trecerea timpului. 

 

Lipsa de miscare incurajeaza depozitarea grasimilor receptate din alimentatie de catre organismul uman.

 

Pentru evitarea unui nivel marit al colesterolului se recomanda excluderea din alimentatie a produselor grase de provenienta animala si inlocuirea lor cu alimente sanatoase cum sunt: pestele (macrou, somon, hering, ton), fructele, legumele si cerealele cu fibre. De asemenea este indicat sportul persoanelor fara probleme cardiace si renuntarea la viciul fumatului.    

Articole asemănătoare

  • Miezul de nuca pentru sanatate

    Miezul de nuca mancat frecvent ajuta la fixarea calciului in oase, mentine sanatatea sistemului circulator si scade nivelul colesterolului din organism, previne unele tipuri de cancer si are un efect antiinflamator natural

  • Dovleacul, sursa ta de betacaroten in aceasta toamna

    Dovleacul este o leguma saraca in calorii, dar bogata in fibre, antioxidanti, minerale, vitamine, si recomandata pentru controlul colesterolului si reducerea greutatii corporale. Dovleacul a inceput sa fie folosit acum cateva milenii drept remediu impotriva unor afectiuni precum abcesul pulmonary si dependenta de opiu.

  • Masa de Pasti din perspectiva nutritionala

    Pastele, cea mai mare sarbatoare a crestinatatii, este prilejul cu care familiile se intregesc, indiferent unde i-ar fi purtat pasii prin lume.

  • Laptele de migdale

    In zilele noastre laptele conventional a devenit o optiune, ca oricare produs de origine animala. Foarte multe persoane, din cauza intolerantei la lactoza, sau a anumitor principii sanatoase de viata adoptate simt nevoia sa-l substituie cu produse

  • Mancare de orez cu dovleac

    O mancare simpla, dar consistenta si care va va ajuta sa va mentineti silueta intr-o forma buna este mancarea de orez cu dovleac. Dovleacul este dietetic si sarac in grasimi, contribuind la scaderea colesterolului.