Ce substante nutritive iti ofera strugurii?

Chiar daca ne vine sau nu a crede, proprietatile benefice ale strugurilor nu sunt o descoperire a zilelor noastre. Grecii, arabii si romanii cunosteau foarte bine efectele curative ale acestor fruncte si practicau cura pe baza doar de struguri timp de cateva zile. Avantajul omului modern consta in faptul ca pe langa efectele cunoscute de mii de ani, el a ajuns sa inteleaga mecanismele care stau la baza acestora.   

Puterile miraculoase ale strugurelui  se datoreaza de fapt numerosilor nutrienti. Analizele biochimice complexe au dovedit ca in pulpa bobului de strugure, dar mai ales in coaja si in seminte, se gasesc aproape toate vitaminele, in cantitati mai mari fiind vitamina C, B1, B2, B3, B5, B6, B9, vitaminele D, K, E si F.

Pentru a avea efectele terapeutice scontate, strugurii trebuie consumati cu tot cu coaja, care, din punct de vedere medicinal, reprezinta cea mai activa parte a strugurilor. In ea, se gasesc taninurile, substante cu efecte astringent, cicatrizante si antiseptic asupra pielii. Samburii si coaja strugurilor (mai ales cei rosii) contin resveratrol, quercitina si pterostilben, antioxidanti.

Totodata, din bobul de strugure nu lipsesc cloruri, fosfati, ioduri de sodiu, potasiu, calciu, magneziu, cupru, zinc, fier si seleniu, alaturi de aminoacizi, acid malic, tartic si coenzima Q10. Usor digerabili, bogati in vitamine si saruri minerale, strugurii sunt revigoranti, depurativi, dau energie, au efect diuretic si laxativ.

Semintele strugurilor sunt foarte eficace impotriva imbatranirii si lupta impotriva radicalilor liberi, fiind foarte folositi in lumea cosmeticelor. Strugurele este unul dintre fructele cele mai bogate in substante sanatoase, multe dintre acestea actionand asupra mecanismelor de incetinire a imbatranirii.

De ce nu este recomandat, totusi, sa exageram cu consumul de struguri? Deoarece contin o cantiate foarte mare de zahar. Strugurii fac parte din categoria celor mai energetice fructe, avand un aport de 72 kcal/100g, aproape cat smochinele, dar mai putin decat bananele.

Informatii nutritionale pentru 100g de struguri:
- 72 kcal
- Carbohidrati: 18 g
- Proteine: 0.7 g

 

Sursa foto: Wikipedia.org

I. C.

Articole asemănătoare

  • Ce sunt fitonutrientii

    Ne place sa mancam fructe si legume, crude sau in retete complicate sau surprinzator de simple, dar cati dintre noi stim ca astfel, in afara de vitamine, minerale si substante nutritive organismul nostru primeste in fiecare zi aparent misteriosii compusi chimici din plante, cunoscuti de cercetatori sub numele de fitonutrienti?

  • Plantele aromatice in bucatarie

    Usor de cultivat in gradina, balcon sau, de ce nu, in gradina, costa putin si ocupa foarte putin loc, reusesc sa schimbe radical gustul unui preparat, au numeroase vitamine si substante nutritive, iar cei cu experienta in arta gastronomica recomanda sa folosim cele mai multe plante aromatice cat mai proaspete.

  • Tarta dulce-acrisoara cu crema de branza si afine

    Bogate in substante nutritive si antioxidanti, afinele sunt fructe cat se poate de sanatoase. O combinatie interesanta si apetisanta totodata, tarta cu crema de branza si afine ne ofera un gust special, dulce-acrisor.

  • Apa, un nutrient esential

    In mod surprinzator, beneficiind de o cantitate suficienta de calorii, organismul uman este capabil sa genereze mii se substante nutritive ce-i sunt necesare pentru a functiona normal.

  • Preparate naturale din uleiuri pentru probleme ale unghiilor

    Deseori ne confruntam cu probleme ale unghiilor, mai ales cu ruperea lor. Si din moment ce acestea devin casante, inseamna ca nu le-am hranit si nu le-am ingrijit corespunzator ori organismul nostru are nevoie de mai multe vitamine sau substante nutritive pe care sa i le administram.