Ciresele - fructe de sezon sanatoase

 

Foto: countrybrookfarms.com

 

Ciresele naturale, asmenea altor fructe care nu au fost crescute cu ajutorul unor stimulatori chimici, constituie o componenta esentiala a dietelor sanatoase. Calitatile cireselor fara a se limita la aspectul ispititor si la savoarea dulce a acestora,  se extind dincolo de ce se vede sau poate fi simtit prin gust,  la scara compusilor microscopici.

 

Fiindca sunt specifice acestui sezon si le putem obtine cu usurinta in aceasta perioada, sa vedem care sunt principalele beneficii ale consumului de cirese, sau cu alte cuvinte, de ce merita efortul sa le culegem sau cumparam.

 

Studiile au indicat ca ciresele influenteaza pozitiv evolutia anumitor forme de cancer datorita cantitatii mari de antioxidanti ce "lupta" contra radicalilor liberi. Este de retinut ca o cantiatate similara de antioxidanti mai este intalnita doar in cazul afinelor.

 

Din punct de vedere al continutului de vitamine, densi nu stau la fel de bine precum alte fructe, ciresele contin cantitati importante de vitamina A, vitamina C, minerale si fibre vegetale.

 

Chiar daca nu sunt recunoscute printre alimentele traditionale pentru slabit, ciresele pot contribui la scaderea in greutate datorita nivelului mic de grasimi si calorii.

 

Ciresele s-au dovedit a fi mai utile decat se credea initial prezentand de-a lungul timpului calitati mai putin previzibile. Spre exemplu, pigmentul rosu existent in fibrele fructelor are proprietati antiinflamatorii si antiimbatranire contribuind in acest mod la sanatatea si fumusetea noastra.

 

Felul in care sunt consumate ciresele influenteaza in mare masura beneficiile castigate. Trebuie mentionat in acest sens ca fructele proaspete au intotdeauna prioritate fata de cele care se gasesc in tort, tarta sau alte tipuri de prajituri.    

 

Articole asemănătoare

  • Limonada cu fructe de padure

    Perfecta pentru o zi calduroasa de vara cand vrem sa ne relaxam sau sa ne surprindem prietenii cu o reteta noua, este o schimbare inspirata a limonadei clasice la care adaugam gustul dulce-acrisor de fructe de padure.

  • Smoothie revigorant cu fructe de padure

    O bautura pentru zilele mai friguroase, nerecomandat copiilor (cidrul are alcool) dar perfect pentru o pauza dupa-amiaza sau seara, cand avem nevoie de putina relaxare. Contrastul dintre gustul dulce-acrisor de fructe de padure si cel al cidrului face din aceasta bautura o experienta pe care veti simti nevoia sa o repetati.

  • Smoothie cu pepene rosu si fructe de padure

    Un inlocuitor perfect in perioada verii pentru sucurile carbogazoase, acest smoothie combina gustul acrisor de fructe de padure si cel dulce al pepenelui rosu, aducand organismului un plus de vitamine si minerale, hidratare si mai multa buna dispozitie.

  • Solutii naturale pentru cresterea imunitatii

    Mai multe fructe, mai multe legume (pe cat posibil crude) in cele mai diverse retete, sub forma de sucuri sau smoothie, si pe masura ce corpul va primi mai multi nutrienti, vitamine si minerale veti constata, poate cu surprindere, ca racelile de sezon si afectiunile care altadata va dadeau atata bataie de cap nu mai sunt decat o amintire indepartata.

  • Fructe de sezon care te ajuta sa slabesti

    Sa slabesti inseamna sa castigi mai putine calorii decat are capacitatea organismul sa arda. Usor de zis, greu de facut! Lupta cu kilogramele in plus poate fi una dintre cele mai grele pietre de incercare din viata, insa nimic nu este imposibil unde exista vointa si informare.