Consolidarea sistemului imunitar

 

 Pentru a da randament, organismul nostru are nevoie de o consolidare a sistemului imunitar pentru a face fata cum trebuie dereglarilor de orice fel.

Modalitati de consolidare a sistemului imunitar:

- o dieta atenta - ce nu cuprinde bauturi pe baza de cafeina, produsele rafinate si zaharoase;

Mancati mai multe fructe si legume proaspete.

Apa potabila ajuta la eliminarea toxinelor.

Luati multivitamine si vitamina C zi de zi.

- acordati ingrijire organismului dumneavoastra - asigurati-va ca va odihniti atat cat este necesar si efectuati exercitii fizice;

Ideale sunt 7-8 ore de somn. De asemenea, exercitiile fizice moderate imbunatatesc functia limfatica, aceasta ajutand la randul ei la imbunatatirea sistemului imunitar.

Petreceti in fiecare saptamana ceva timp mergand pe jos, intr-un mediu cu aer curat.

- acordati grija mintii - vizionati filme care va binedispun, invatati sa meditati sau faceti exercitii de yoga pentru a supravietui din punct de vedere psihic stresului;

In unele cazuri este indicat sa apelati la un terapeut sau medic specializat.

Alimentatia are o importanta crescuta in stimularea sistemului imunitar si fortifierea acestuia pentru a lupta cu inamicii.

Exista cateva substante nutritive ce merita a fi luate in considerare pentru dieta noastra, pentru reducerea bolilor:

- vitamina C - este un catalizator primar imun, deoarece are efect de stimulare a sistemului imunitar poate mai mult decat oricare alta substanta nutritiva;

Aceasta vitamina ne protejeaza intr-o maniera puternica organismul, dar nu trebuie luata in cantitati exagerate.

- vitamina E - este un antioxidant important pentru un sistem imunitar sanatos;

Aceasta stimuleaza producerea de celule ucigase naturale, distrugand germenii si celulele canceroase.

- carotenoidele - beta-carotenul combate infectiile celulelor;

Organismul nostru transforma beta-carotenul in vitamina A care are proprietati anticancerigene si de stimulare a functiilor imune.

- bioflavonoidele - ajuta sistemul imunitar sa protejeze celulele organismului impotriva poluantilor de mediu;

- zincul - creste productia de celule albe sanguine care lupta impotriva infectiilor;

- usturoiul - poate actiona ca un antioxidant care reduce acumularea de radicali liberi in sange;

- seleniul - este un mineral ce imobilizeaza lupta celulelor impotriva cancerului;

- acizii grasi Omega-3 - s-a constatat ca acesti acizi din pestele gras, precum somonul, tonul sau macroul, actioneaza in calitate de stimulatori imunitari prin cresterea activitatii de fagocite;

Acizii grasi esentiali ofera protectie organismului contra daunelor provocate de reactiile la infectii.

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care trebuie sa mancati pere

    Perele mancate crude, ca o gustare sanatoasa, s-au dovedit eficiente in intarirea sistemului imunitar, mai ales pe masura ce se apropie anotimpul rece, perioada care va aduce cu ea si numeroase raceli si gripe.

  • Schimbarile de temperatura nu ne imbolnavesc

    Chiar daca zilele mohorate vor mai dura pana la jumatatea lunii martie sau chiar inceput de aprilie, calendaristic am intrat in primavara.

  • Fasolea neagra. Un superaliment pentru toti

    Intr-o perioada cand oamenii pun pret tot mai mult pe sanatate dar produsele alimentare devin, ironic, din ce in ce mai “nesanatoase”, se naste intrebarea: ce optiuni viabile raman? Nu este scopul acestui articol de a face o lista alba si una neagra, care sa clasifice alimentele dupa tipologia si utilitatea lor.

  • Vitamine esentiale de iarna

    Pe parcursul anului, organismul este obligat sa se adapteze la conditiile specifice fiecarui anotimp. Iarna, cu toate ca lucrurile ar trebui sa mearga de la sine in cazul persoanelor cu metabolismul bun, mai apar probleme de aceea niciodata nu prisosesc suplimentele alimentare.

  • Vitamine indispensabile organismului iarna

    Desi anul acesta iarna ne-a abordat intr-un mod foarte delicat, in mod cert nu vom scapa de ea.