Contin conservele Vitamina C?

ardei murati

Cum procedam daca pauzele intre cursuri sunt prea scurte sau daca in concediu suntem undeva pe drum si dorim sa mancam ceva repede? Astazi acest lucru nu mai reprezinta o problema exista o varietate de conserve. Intrebarea este: ce continut de vitamine detin alimentele conservate?

Nu sunt demult apuse timpurile in care alimentele erau depozitate undeva la racoare si cu greu pastrate sa nu cumva sa se strice. Astazi, datorita tehnologiei evoluate ave posibilitatea de a conserva orice pe o perioada lunga de timp. Microorganismele nocive sunt total nimicite, astfel mancarea nu se poate strica. Din pacate toate etodele de conservare reduc cantitatea de vitamine.

Continutul de vitamine din alimentele poaspete

Legumele si fructele "proaspete" pe care le gasiti pe standurile din piata sau in supermarket au avut din pacate de-a face, pe tot parcursul drumului pana au ajuns in rafturi, cu "hotii de vitamine". Legumele proaspat culese si care sunt lasate o perioada de timp in soare isi pierd considerabil din cantitatea de vitamina C.
De exemplu salata care a fost culeasa in gradina, care a doua zi se regaseste pe rafturile magazinelor si care seara este cumparata si este preparata in casa contine extrem de putine vitamine si minerale.

Alimentele conservate

In functie de felul in care sunt conservate legumele si fructele pot rmane cu mai mult continut de vitamina C fata de cele proaspete. Acest lucru se intampla din cauza faptului ca vitamina C apartine seriei de vitamine care se dizolva in apa si care reactioneaza intr-un mod foarte sensibil la influentele mediului inconjurator.  Daca acestea se vor conserva imediat dupa ce au fost culese pierderile de vitamine sunt mai mici.

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci castraveti

    Legume indicate in perioada caniculara pentru ca ajuta la hidratarea organismului, cu putine calorii, castravetii contin multa vitamina A si vitamina C, vitamina E, enzime utile pentru o digestie mai usoara, saruri minerale (magneziu, potasiu, fier, calciu), iar consumul regulat ajuta la prevenirea actiunii nefaste a radicalilor liberi.

  • Portocalele, mai antioxidante decat suplimentele de vitamina C

    Intr-un studiu intocmit peste ocean, consumul de fructe si-a dovedit superioritatea fata de suplimentele de vitamina C in protectia organismului.

  • Vitamina C - cat ne trebuie si cum o procuram?

    Vitamina C este cel mai cunoscut nutrient din lume, insa in ciuda acestui lucru vor ramane mereu lucruri interesante de aflat despre ea. Intalnita in literatura de specialitate sub denumirea formala de acid ascorbic, vitamina C a fost pentru intaia data separate si cercetata de biochimistul ungur

  • Retete simple de post. Gulii umplute cu soia si verdeata

    Apetisant dintr-o simpla privire, preparatul culinar de gulii umplute cu soia si verdeata este foarte delicios si hranitor. Consumati gulii, deoarece acestea contin multa vitamina C si au proprietati antioxidante.

  • Mandarinele, sanatate pentru piele

    Mandarinele sunt fructe ce contin multa vitamina C, acid folic si beta-caroten. Sucul de mandarine este foarte benefic pentru intretinerea pielii.