Controlul portiilor

 

 Majoritatea persoanelor, atunci cand se aseaza la masa, cu siguranta nu se gandesc la controlul portiilor pe care le vor consuma. Pentru cei care isi doresc sa nu aiba probleme cu kilogramele in plus acest lucru ar trebui sa fie unul de luat in seama.

In conditiile in care alimentele depasesc cu mult nivelul standard al caloriilor, marimile portiilor sunt foarte importante.

Primul pas este cel de a invata care este cantitatea corecta pe care trebuie sa o consumati. In functie de valorile nutritionale ale fiecarui aliment in parte puteti stabili cu ajutorul unui medic nutritionist care ar fi portia ideala pentru dumneavoastra.

Pe langa aceasta etapa obisnuiti-va sa serviti mancarea in vase de dimensiuni mici. De asemenea renuntand la modul traditional de servire a mancarurilor, la masa, ar fi o idee foarte buna. Farfuriile asezate pe masa la fel ca la restaurante, cu alimentele frumos ornate, sunt ideale daca vreti sa nu va ispiteasca nimic din ce v-ar putea da peste cap dieta.

Masurati cu atentie uleiul folosit pentru a gati si grasimile consumate pe parcursul unei zile.

De asemenea consumati multe legume si fructe, cat mai proaspete, si ascultati-va stomacul. Mancati cand va este foame si opriti-va cand simtiti ca aceasta s-a potolit.

Foto: 1

Articole asemănătoare

  • Omleta cu mazare

    Mazare si o simpla omleta, dar reciproc se completeaza neasteptat de bine.

  • Dovleacul, sursa ta de betacaroten in aceasta toamna

    Dovleacul este o leguma saraca in calorii, dar bogata in fibre, antioxidanti, minerale, vitamine, si recomandata pentru controlul colesterolului si reducerea greutatii corporale. Dovleacul a inceput sa fie folosit acum cateva milenii drept remediu impotriva unor afectiuni precum abcesul pulmonary si dependenta de opiu.

  • 6 factori care imbatranesc aspectul pielii

    Ar putea fi o falsa impresie insa cand vine vorba de sanatate s-ar parea ca indicatiile de tipul “cum sa redobandim”, sunt mai frecvente decat acelea care ne invata “cum sa nu pierdem”.

  • 6 sfaturi sanatoase pentru a slabi

    Pierderea kilogramelor nedorite dar si pastrarea unei siluete potrivite depind in cea mai mare parte de ce mancati si cate exercitii faceti zilnic.

  • Alimentatia, un factor cheie in prevenirea bolilor de inima

    Controlul greutatii si exercitiile fizice regulate sunt elemente critice pentru pastrarea sanatatii inimii. La randul ei, mancarea pe care o consumati are o importanta deloc de neglijat.