Cum impacam dieta cu festinul de Craciun?

La o prima vedere, sarbatorile de iarna nu par a fi de partea celor care urmeaza o dieta ci dimpotriva. Aceia dintre noi care luptam cu kilogramele in plus ori trebuie sa repectam anumite recomandari sosite din partea medicului, cunoastem cel mai bine in ce consta tentatia festinului de Craciun.

Angajamentele luate fata de noi insine, de a deveni mai  sanatosi si poate chiar mai frumosi, nu trebuie insa uitate sau abandonate nici cu prilejul mesei bogate care ne aduce laolalta cu cei apropiati.

In continuare va prezentam cateva repere de ordin practic si moral care speram sa va fie de folos:

- . In cazul majoritatii oamenilor, tentatia fructului "oprit" functioneaza fara gres.  Este de preferat sa gustati cate putin din toate decat sa consumati in exces un singur aliment
- Mancati cumpatat
- Intrebuintati painea integrala
- Utilizati o farfurie micuta, in subconstient veti crede ca daca mancati o astfel de farfurie plina ati mancat mult
- Pentru fiecare pahar de alcool beti un pahar de apa. Acest lucru va va fi de folos in evitarea anumitor efecte nedorite
- Preparati-va propriile bauturi naturale racoritare din fructe
- La desert, indulciti-va cu fructe si nu lasati bomboanele de ciocolata sa va zadarniceasca munca. Organismul o sa va multumeasca in cele din urma.

Nu numai tipul alimentelor influenteaza amplitudinea efectelor bune sau rele, ci si  practicile culinare. Asadar, in cele din urma, sa mai aveti in atentie urmatoarele:

- In ceea ce priveste vegetalele, pe cat posibil consumati-le intr-o stare cat mai apropiata de cea naturala
- Alegeti mai degraba o salata simpla decat o portie de legume prajite in grasime
- Evitati sa adaugati sunca ori salam in salata
- Curatati cat de bine puteti grasimea de pe carne inainte sa o preparati
- Consumati carne de peste sau de pui in locul celei "grele" de porc. Stropiti-o dupa gust si cu niste suc natural de lamaie

Va uram succes!

Sursa foto

I. C.

Articole asemănătoare