Cum prevenim imbatranirea?

 Imbatranirea este definita ca fiind un proces natural care afecteaza cele mai multe dintre lucrurile vii.

In prezent, in cazul oamenilor, se considera ca imbatranirea este rezultatul unor daune acumulate la nivelul celulelor si tesuturilor.

Studiile au aratat pana in prezent ca in timp, defectele microscopice impiedica functionarea normala a celulelor si odata cu imbatranirea apar si unele boli.

Materialul genetic al celulelor (ADN-ul) si acumularea de componente modificate in interiorul acestora sunt tipuri de daune ce au capacitatea de a provoca boli pe care le asociem cu varsta.

Proteinele celulelor alterate sunt implicate in dezvoltarea bolilor precum Alzheimer sau cataracta, iar mutatiile de ADN ocupa un rol important in aparitia cancerului.

O mare parte din aceste daune intalnite la nivel celular sunt normale in ciclul vietii.

Standardele de viata ridicate ce s-au dezvoltat de-a lungul timpului pana in ziua de azi si sunt inca in continua expansiune, au avut rolul de a ne proteja sistemul imunitar pentru a rezista impotriva infectiilor care au determinat in trecut decese timpurii.

Conditiile adecvate de viata existente la ora actuala au adus o contributie majora in privinta masurilor ce necesita a fi luate pentru eliminarea bolilor.

De asemenea, stiinta medicala a facut progrese mari din punctul de vedere al vaccinarii si al imunizarii; ingrijirea medicala.

Cu toate acestea, inca ne intrebam care este cel mai bun mod de a ramane sanatosi un timp cat mai indelungat din viata si cum oprim imbatranirea si efectele sale.

O dieta buna, compusa din fructe si legume este vitala pentru ca ne ajuta la mentinerea unei vieti sanatoase, pline de energie si contine antioxidanti ce ne apara de atacurile radicalilor liberi.

Varsta, in societatea umana, este asociata cu lipsa de masa corporala, de vitalitate, dorinta sau infirmitate generala. Multa lume apeleaza la chirurgia plastica pentru a pacali varsta si a arata cu cativa ani in minus.

Inainte de a apela la chirurgia estetica ar trebui sa ne gandim si ca ceea ce mancam ne pazeste de imbatranire si boli.

Conteaza sa ne alimentam corect, sa mancam bine si mai ales sa ne gandim de fiecare data cand optam pentru un anumit produs alimentar in defavoarea altuia.

O componenta foarte insemnata a procesului de imbatranire este cresterea rapida a acidului N din organism. Odata cu varsta, functia rinichilor este diferita si pe masura ce trece timpul, compusul de nitrogen prezent in muschii corpului reduce proteinele, chiar daca facem exercitii si ridicam greutati.

Rinichii sunt principalii responsabili de descompunerea acestui compus de azot. Acest lucru inseamna ca muschii voluminosi din tinerete ajung sa arate altfel din cauza functiilor renale.

Astfel, acidificarea corpului induce un deficit de calciu in oase, conducand la aparitia osteoporozei la persoanele in varsta.

Cheia pentru a suprima acest proces o reprezinta compensarea alcalinitatii din organism.

Una dintre cele mai eficiente mijloace de a produce mai multa alcalinitate in corpul unui individ este consumul de legume.

Pentru cresterea alcalinitatii in organism se recomanda si consumul unui supliment numit bicarbonat de potasiu, efectele acestuia incepand sa fie vizibile in cel putin 18 zile.

Bicarbonatul de potasiu poate fi inclus in dieta zilnica sub forma de fructe si legume.

Uleiurile, grasimile din carne, nucile, produsele lactate, pestele si ouale cresc si ele nivelul de alcalinitate din corp.

La o varsta inaintata, o dieta ridicata in proteine si saraca in fibre, poate diminua densitatea osoasa si masa musculara.

Studiile efectuate pe produsele alimentare si efectele acestora asupra pierderii de azot din corpul nostru au aratat ca parmezanul este principalul vinovat. De asemenea orezul brun, ovazul laminat, painea integrala de grau, spaghetele, fulgii de porumb si orezul alb nu incetinesc procesul de imbatranire.

Stafidele sunt considerate cele mai bune alimente ce detin proprietati anti-imbatranire si intensifica efectele alcaline in organism.

Articole asemănătoare

  • Cum prevenim diabetul zaharat tip 2?

    Exista obiceiuri alimentare la care foarte multe persoane nu pot sau nu vor sa renunte nici in ruptul capului. Consumul de dulciuri este unul dintre acestea, cu toate ca riscurile sale sunt bine cunoscute. Inainte ca diagnosticul sa fie ingrijorator, medicii ne recomanda sa invatam cum sa gestionam problema pentru a evita diabetul zaharat tip 2.

  • Cand si cum trebuie plantat corect un mar

    Fara umba de indoaiala, marul este cel mai popular fruct autohton si unul dintre cele mai agreate la nivel mondial. Forma perfecta, culoarea apetisanta, aceeasi cu a pasiunii, si gustul l-au transformat intr-un adevarat simbol al tentatiei, dupa cum reiese chiar din anecdota biblica a primilor oameni, Adam si Eva.

  • Cum recunosti mierea de calitate

    Apicultura este una dintre cele mai vechi indeletniciri. Mierea la popoarele antice din bazinul Mediteranei, cum si la cel al getilor numerosi din nordul Dunarii, era considerata un dar al zeilor oferit muritorilor.

  • 6 factori care imbatranesc aspectul pielii

    Ar putea fi o falsa impresie insa cand vine vorba de sanatate s-ar parea ca indicatiile de tipul “cum sa redobandim”, sunt mai frecvente decat acelea care ne invata “cum sa nu pierdem”.

  • Cum preparam in casa branza de vaca?

    Produsele lactate se numara printre acele alimente de care nu trebuie sa ne lipsim decat in cazuri exceptionale, cum ar fi daca suntem alergici sau daca medicul ne-o cere din anumite ratiuni medicale.