Cum sa mananci sanatos in oras

Fie ca ne place sau nu, multi suntem nevoiti zilnic sa servim cel putin o masa in oras. Pentru cine urmeaza o dieta speciala sigur este o corvoada, la fel ar trebui sa fie si pentru orice persoana preocupata de sanatatea sa.

Masa in oras ofera de regula doua alternative: a manca prost dar mai ieftin si a manca sanatos si de multi bani. Mancarea de tip fast food este cea mai comoda iar pentru unii are chiar un gust apreciabil.

Din pacate, dependenta de ea poate conduce in timp la o serie de afectiuni din cauza continutului ridicat de grasimi saturate, grasimi trans, sodiu si calorii. Iata cateva sfaturi practice capabile sa ne scoata din acest impas.

- Incepe masa cu o salata care sa-ti astampere foamea. Cere ca dressing-ul sa fie adus separat, si foloseste doar cat consideri ca este necesar. Optional, poti inlocui uleiul de floarea soarelui cu uleiul de masline.
- Este intotdeauna tentant sa adaugi sunca in sandwichuri si salate pentru un plus de savoare, dar aceasta are un continut foarte scazut de nutrienti si este o sursa de grasimi si calorii. Poti comanda mai multe muraturi, ceapa, salata verde, rosii sau mustar pentru o aroma mai intensa.
- Orienteaza-te spre feluri de mancare principale care sa includa legume, precum cartofii fierti, copti (mai putin prajiti), rosii, castraveti, broccoli etc. 
- Daca mananci carne, comanda mai degraba o portie preparata la gratar sau la abur, decat prajita in ulei sau sote. La felul principal opteaza pentru o portie medie sau mica.
- Elimina painea din meniu, in locul acesteia poti cere cateva fructe proaspete. 
- Nu va lasati sedusi de dulceata sucurilor cu E-uri si coloranti. Daca poftiti altceva decat apa simpla, limonada ar putea fi o solutie. 
-  Adauga foarte putin unt in macare, sau daca poti elimina-l in totalitate
- Cel mai frecvent la desert alege fructele.
- Alimentele fast food au tendinta de a fi condimentate si sarate. Nu adauga niciodata clorura de sodiu inainte de a gusta din ele. 
- Evita preparatele care contin maioneza sau alte sosuri cremoase.
- Evita bufetul de tip "all-you-can-eat", si totusi daca nu rezisti tentatiei respecta aceleasi principii de mai sus.
- Verifica meniurile restaurantelor inainte de a pleca de acasa sau de la birou. Aceasta a devenit o practica des intalnita in marile orase, datorita faptului ca informeaza si lasa clientilor un timp mai indelungat de gandire.   

Sursa foto

I. C.

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci castraveti

    Legume indicate in perioada caniculara pentru ca ajuta la hidratarea organismului, cu putine calorii, castravetii contin multa vitamina A si vitamina C, vitamina E, enzime utile pentru o digestie mai usoara, saruri minerale (magneziu, potasiu, fier, calciu), iar consumul regulat ajuta la prevenirea actiunii nefaste a radicalilor liberi.

  • Cum sa pregatiti plantele pentru iarna

    Daca tineti ghivecele cu flori pe balcon sau in gradina nu uitati sa le aduceti in casa atunci cand noptile incep sa fie reci

  • Cum prevenim diabetul zaharat tip 2?

    Exista obiceiuri alimentare la care foarte multe persoane nu pot sau nu vor sa renunte nici in ruptul capului. Consumul de dulciuri este unul dintre acestea, cu toate ca riscurile sale sunt bine cunoscute. Inainte ca diagnosticul sa fie ingrijorator, medicii ne recomanda sa invatam cum sa gestionam problema pentru a evita diabetul zaharat tip 2.

  • Cum putem avea energie fara cafeina?

    Cafeina este un tonic excelent al sistemului nervos central, iata motivul pentru care oamenii aleg sa inceapa diminetile in compania unei cesti fierbinti de cafea.

  • Cum sa slabesti sanatos?

    Vrei sa slabesti cat se poate de repede ca sa arati bine in concediu, la plaja? Desi sunt multe modalitati prin care poti slabi, o scadere in greutate prea rapida poate sa fie periculoasa.