Cum putem avea energie fara cafeina?

Cafeina este un tonic excelent al sistemului nervos central, iata motivul pentru care oamenii aleg sa inceapa diminetile in compania unei cesti fierbinti de cafea. Exista, totusi, clipe in care dorinta ori posibilitatea de a urma obiceiul dispare, de pilda, cand intervine excesul, cand apar simptome neplacute, cand ne simtim dependenti etc.

In cazul acesta se naste intrebarea: “Cum inlaturam somnul si cum sa capatam energie in lipsa cafeinei?” Raspunsul este cuprins in cele 5 sfaturi de mai jos, pe care le puteti urma individual sau combinate, asa cum considerati de cuviinta:

1. Nu lucrati cu lumina stinsa. Cand aveti nevoie de atentie si trebuie “sa va mearga mintea” va aflati probabil la birou. Organimsul este obisnuit sa raspunda la schimbarea stimulilor externi, asociind alternanta zi (lumina) – noapte (intuneric) cu activitatea, respectiv, cu somnul. Iluminati incaperea astfel incat organismul sa constientizeze natural inceputul unei noi zile.

2. Respectati orele necesare de somn. Daca repetitia, se spune, ar fi mama invatarii, probabil somnul prelungit ar putea fi socotit parintele odihnei. Nu este de mirare ca ne simtim lipsiti de putere atunci cand dormim 4-5 ore pe noapte. Chiar daca orele necesare de somn depind si de activitatea depusa in timpul zilei, 7-8 ore de somn constituie recomandarea standard a medicilor. 

3. Evaluati-va starea emotionala. Stresul, depresia si alte stari negative din planul emotional au un impact sporit asupra nivelului de energie.  Starea prelungita de oboseala ar putea fi motivata in asemenea mod pentru multi dintre noi. Solicitati ajutorul medicului fara sa stati pe ganduri daca simtiti nereguli in legatura cu dvs.

4. Cautati sa realizati lucruri care va incanta. Este o posibilitate de a evita rutina. Fie ca programati o intalnire cu persoana draga sau ca va ganditi cu ce delicii sa surprindeti familia in a doua parte a zilei, rezultatele ar trebui sa apara.

5. Nu zaboviti in pat. Apasand butonul “Snooze” al soneriei, nu facem decat sa amanam si sa complicam si mai mult inceputul zilei, insa fara vreo implicatie avantajoasa pe termen lung. Este posibil ca dupa dus, in 10-15 minute, sa ne simtim deja in forma.

Sursa foto

I. C.

 

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci castraveti

    Legume indicate in perioada caniculara pentru ca ajuta la hidratarea organismului, cu putine calorii, castravetii contin multa vitamina A si vitamina C, vitamina E, enzime utile pentru o digestie mai usoara, saruri minerale (magneziu, potasiu, fier, calciu), iar consumul regulat ajuta la prevenirea actiunii nefaste a radicalilor liberi.

  • Cartofi Mozart

    Probabil ca deja i-ati folosit la gatit, fara sa stiti insa ca pentru cunoscatori acest soi de cartofi are un nume atat de faimos.

  • Cum putem folosi menta in locuinta

    Folositi menta uscata intr-un mic recipient cat mai atragator - un bol de ceramica, o farfurie eleganta putin adanca - pentru un potpuriu vegetal care va schimba cu totul atmosfera din incapere.

  • Incearca sucul sanatos de sfecla

    Sucul de sfecla este unul dintre cele mai bogate alimentele in antioxidanti si nitrati naturali. Cunoscuta de ani de zile ca „protectoarea” ficatului, noile studii arata ca sfecla rosie este intr-adevar una dintre cele mai sanatoase legume la care putem avea acces cu totii.

  • Cum putem avea un somn odihnitor?

    Somnul este o componenta esentiala in mentinerea echilibrului fizic si psihic insa tot mai multi oameni il vad astazi ca un "lux", nu ca pe o necesitate.