Cum sa ne odihnim in serile calduroase?

Foto: goodhousekeeping.com

In fiecare an sosirea anotimului cald atrage dupa sine o serie de avantaje dar si unele aspecte capabile sa produca  disconfort. Daca in sectoarele montane regimul temperaturilor diurne si nocturne se mentine la parametrii acceptabili, in zonele de ses valorile acestora depasesc adesea capacitatea noastra de a le tolera.

 

Cele mai mari dificultati le intampina locuitorii marilor orase deoarece aici s-au creat conditii favorabile amplificarii temperaturii aerului. Ponderea scazuta a spatiilor verzi in favoarea celor ocupate de constructii si prezenta crescuta a gazelor cu efect de sera sunt doar cativa dintre factorii responsabili pentru generarea acestui fenomen.

 

Existenta temperaturilor crescute pe perioada noptii induce starea de oboseala si scaderea randamentului in activitatile intreprinse. Pentru evitarea neplacerilor urmati dupa posibilitati indicatiile de mai jos:

 

1. Cladura pare cu atat mai mare atunci cand nu exista nici o adiere. Daca apreciati ca circulatia maselor de aer este semnificativa si va ajantajeaza deschideti fereastra larg pentru a favoriza echilibrul termic.

 

2. Cea mai buna alternativa in lipsa aerului conditionat este folosirea unui ventilator pozitionat aproximativ la nivelul la care va aflati si la o distanta suficient de mare cat sa nu va produca disconfort in timpul somnului.

 

3. Daca sti ca nu sunteti sensibili, inainte de a va culca faceti un dus rece pentru a scadea temperatura corpului. Aveti grija insa, nu faceti acest lucru imediat dupa o munca solicitanta si in nici un caz nu permiteti copiilor sa proceze astfel. O alternativa lipsita de riscuri si cu rezultate similare este sa va spalati doar fata, mainile si picioarele cu apa rece. Astfel senzatia de racoare va fi resimtita in intreg organismul.

 

4. Daca in timpul iernii faptul de a sta cu parul umed dupa baie implica un mare risc de imbolnavire, in perioada verii acest lucru este chiar recomandat deoarece s-a dovedit util in mentinerea temperaturii organismului.

 

5. In cazuri extreme umeziti un tricou, stoarceti surplusul de apa si luati-l pe dumneavoastra inainte de a va culca. Umezeala tricoului va va ajuta sa treceti cu mai multa usurinta peste manifestarile extreme ale factorilor climatici.

 

6. Cel din urma sfat este sa tineti la indemana un pahar de apa cu gheata la care sa puteti apela in caz ca va treziti cu o stare de disconfort generata de caldura exagerata din timpul noptii.

 

Articole asemănătoare