Cum scapi de obisnuinta de a manca multa sare

Sarea este denumirea populara a clorurii de sodiu si reprezinta principala sursa de sodiu a organismului. Acesta, alaturi de potasiu, contribuie la mentinerea echilibrului hidrosalin, influentand printre alte procese din organism tensiunea arteriala. Sodiul are un rol important in mentinerea sanatatii atata vreme cat cantitatea este ponderata. Exista, insa, destule situatii in care medicii interzic cu desavarsire consumul acesteia, iar atunci incepe adevarata provocare. Cum renuntam la acest mic detaliu culinar care da gust bucatelor noastre? Este relativ simplu, respectand urmatorii 5 pasi:

1. Invata despre pericolele la care te expui mancand prea multa sare. Frica actioneaza in cazul anumitor persoane ca un factor ce le inhiba aceasta pornire. Sarea a fost relationata cu hipertensiunea arteriala si cu bolile sistemului circulator. De asemenea, excesul de clorura de sodiu mai contribuie la declansarea diabetului, cataractei, osteoporozei si cancerului la stomac. Prezenta in cantitati prea mari a sarii in organism faciliteaza retentia apei in organism.

2. Gusta intotdeauna mancarurile in timp ce le prepari, inainte de a adauga sare. Daca esti tipul de persoana careia ii place sa adauge sare in orice, ar fi bine sa redescoperi farmecul gusturilor pure. Vei vedea ca sub gustul strident al clorurii de sodiu se ascund adesea arome pe care le uitasei sau pe care nu le cunosteai.  

3. Citeste tabelele cu continutul nutritiv al alimentelor pe care le cumperi. In particular, urmareste cantitatea de sodiu, asigurandu-te ca nu te expui exceselor.  Elimina din alimentatie toate produsele (cartofi prajiti, chipsuri, etc) care ajung la consumator direct cu acest neajuns.

4. Sarea nu este atat de indispensabila in macare pe cat se spune, sau cel putin nu acolo unde sunt prezente condimentele. Acestea, in normal, ar trebui sa va ajute sa uitati de nevoia de a adauga sare in supe si in preparatele pe baza de carne.

5. Impartaseste stilul tau de viata celor din jur. Indata ce recunosti avantajele acestui stil de a manca, indeamna-i si pe altii sa-l urmeze. Evita sa tii solnita pe masa, de vreme ce vrei sa uiti de sare. La mese, petreceri, serveste snacks-uri, alune si chipsuri nesarate. Spune-le si prietenilor tai avantajele de care te bucuri procedand astfel. 

Sursa foto

I. C.

Articole asemănătoare

  • Cu ce sa ne “pacalim” foamea intre mese?

    Se spune ca atunci cand simti nevoia de a manca intre mesele principale ale zilei trebuie sa-ti “pacalesti” foamea cu ceva. Numai ca acest lucru poate fi periculos pentru cei care se tem la gandul kilogramelor in plus.

  • Dulciurile isi dezvaluie treptat avantajele

    Foarte multi considera dulciurile piedici in calea unei alimentatii sanatoase, si vad nevoia de a manca dulce drept un “pacat”.

  • Retete sanatoase

    Luand decizia de a manca sanatos inseamna sa va angajati sa pregatiti alimentele sanatos zilnic. Pentru multi dintre noi insa acest lucru inseamna multa munca, mult timp pierdut si cheltuieli in plus. In realitate lucrurile nu stau chiar asa.

  • Mijloace naturale impotriva durerilor de cap

    Indiferent de cum si in ce zona a capului se manifesta, durerea ne poate strica intreaga zi, transformand-o intr-un adevarat calvar

  • Cum scapam de kilograme in aceasta toamna?

    Daca doriti sa pierdeti greutate si nu stiti cand si cu ce trebuie sa incepeti, urmatoarele sfaturi va sunt adresate in speranta de a va motiva sa puneti piatra de temelie unui vieti mai sanatoase.