Dieta alcalina – sanatate si vitalitate

\"\"Adoptata in ultima vreme de tot mai multe persoane, dieta alcalina incearca sa echilibreze prin alimentatie PH-ul organismului, incercand sa reduca aciditatea acestuia, responsabila dupa opinia specialistilor pentru numeroase boli grave, inclusiv forme de cancer. Prin schimbarea alimentatiei si introducerea in meniul zilnic a cat mai multor legume si fructe alcaline organismul capata energie si vitalitate, pierde in mod natural si sanatos din greutate, reduce simptomele unor boli cronice si, in ansamblu, creste calitatea vietii.

Cei care incearca sa introduca in meniul zilnic mai multe alimente alcaline trebuie sa stie ca potrivit specialistilor in nutritie vor trebui sa elimine pe cat posibil asa-numitele alimente \"acide\", adica zaharul rafinat, tot ce inseamna alimente procesate, majoritatea lactatelor si graul sau faina alba, in vreme ce cantitatea legumelor recomandate trebuie sa creasca in consecinta. Daca in privinta carnii (pui, peste, vita) parerile sunt impartite, majoritatea sustinatorilor acestui tip de dieta recomanda, cel putin in faza de inceput, sa combinati alimentele \"acide\" cu cele \"alcaline\", adica nimic nu va impiedica sa mancati in continuare carne sau lactate alaturi de legume si fructe. Unii sustinatori ai dietei alcaline vor continua acest stil de viata, altii il adopta pentru o vreme ca un detoxifiant si o alternativa sanatoasa.

Alimente pentru o dieta alcalina

Legumele: in diverse salate sau ca gustari intre mese, dupa preferinte si sezon, crude sau gatite in abur, legumele sunt principalul aliat pentru cei care vor sa adopte o dieta alcalina, sau pur si simplu sa isi suplimenteze regimul zilnic. In functie de gust si de reteta pe care o alegeti, posibilitatile sunt nenumarate. Puteti alege varza, salate de tot felul, vinete si telina, ardei gras sau castraveti, brocoli si ceapa verde sau uscata, morcovi si andive, dovlecei sau ridichi, si lista poate continua.

\"\"

Pe primul loc in topul recomandarilor venite din partea nutritionistilor raman insa , potrivit specialistilor, radacinoasele (mai ales in perioada verii le puteti usor transforma in delicioase salate), urmate de legumele crucifere (varza sau conopida sunt doua optiuni mereu viabile) si nu trebuie sa le uitati nici pe cele folosite mai ales pentru a condimenta retetele. Cum nu trebuie neglijate nici legumele verzi, spanacul fiind mereu o varianta recomandata prin continutul sau de vitamine si de fier.

Fructele: excelente in perioada verii si indicate in orice parte a anului, pot inlocui cu succes micul dejun sau o gustare, au acizi grasi, minerale, putine calorii, nutrienti si multe vitamine, si pot astfel regla usor PH-ul organismului. Mere sau avocado, fructe de padure si pepene, caise, cirese, lamai sau portocale, puteti mereu incerca sa mancati un fruct un loc de o gustare clasica si categoric avand mai multe calorii si grasimi.

Cereale: categoric mai putin consumat astazi, meiul este considerat de nutritionisti ca singura varianta suta la suta alcalina, asa ca este mai mult decat recomandat intr-o astfel de dieta. Sigur, si alte tipuri de cereale sunt folositoare organismului, dar meiul, atat de usor de trecut cu vederea, este din acest punct de vedere \"micul campion\" al acestui regim alimentar.

Mierea: daca tot mai multi nutritionisti si medici recomanda sa renuntam la zaharul alb, cea mai buna alternativa (si cea mai sanatoasa) ramane mierea, care este in egala masura si un excelent antibiotic natural, dar si un aliment alcalin esential.

Uleiul de masline: recomandat nu doar pentru gustul sau, dar si pentru calitatile sale nutritive, este o alegere perfecta daca incercati pentru prima oara o dieta alcalina. Il puteti adauga in salate, pastrandu-si astfel toate mineralele si nutrientii.

Foto: stock-free.org, publicdomainpictures.net

Articole asemănătoare

  • Masca cu ulei de masline si oua impotriva caderii parului

    Daca aveti probleme serioase cu parul, luati in considerare si cateva tratamente cu ingrediente naturale care ii vor conferi firului de par sanatate si vitalitate. Va propunem sa incercati masca cu ulei de masline si oua.

  • Shake din rosii si lapte batut

    Primavara este anotimpul in care apar in gradina si in piata o umedenie de legume aromate si proaspeta. Acum este timpul sa incepem sa mancam mai sanatos cu putinta pentru a avea o viata sanatoasa si plina de energie si vitalitate.

  • Algele, sanatate si vigoare pentru organism

    Algele si efectele lor benefice pentru sanatate sunt cunoscute pe scara larga de ceva timp si la noi in tara. Sunt comercializate in magazine cu produse naturiste sau in farmacii ca suplimente nutritive.

  • Vitaminele, cele mai importante in orice dieta

    Indiferent daca urmati o dieta destinata pierderii kilogramelor in plus sau una care sa va mentina in forma si sa va fereasca de boli si afectiuni grave, vitaminele sunt

  • Uleiul din nuca de cocos, extrem de benefic pentru sanatate

    Timp de secole, uleiul din nuca de cocos a reprezentat si a fost folosit ca o sursa vitala de hrana pentru sanatate si pentru starea generala de bine a organismului in comunitatile traditionale care traiesc in regiunile tropicale.