Dietele sanatoase si importanta calciului

 Calciul este unul dintre elementele cheie de care organismul nostru are nevoie pentru a ramane puternic si sanatos.

Atat in cazul barbatilor cat si in cazul femeilor pe tot parcursul vietii calciul este un element esential pentru sanatatea oaselor si imbunatatirea unor functii vitale. Nivelul optim de calciu din organism depinde de anumiti factori. Cel mai important este cel legat de varsta.

Calciul este important pentru fiecare dintre noi. Avand o dieta sanatoasa sistemul dumneavoastra osos va beneficia de cel mai bun tratament de prevenire a afectiunilor nedorite. Alaturi de calciu mai sunt si alte cateva minerale foarte importante precum vitaminele D si K. Acestea ajuta calciul sa isi faca treaba cat mai bine.

Organismul nostru este capabil sa absoarba cel mai bine calciul din alimente. Suplimentele sunt si ele eficiente insa acestea nu sunt mereu recomandate. In aceste conditii cei care au o alimentatie sanatoasa se pot mandri cu un sistem osos mult mai sanatos.

Spre deosebire de suplimente, alimentele contin si saruri care ajuta la asimilarea calciului.

Ca produsele alimentare lactate contin foarte mult calciu nu este o noutate. Acestea sunt usor de digerat si contin in cele mai multe cazuri grasimi putine, aducand beneficii majore organismului. Printre sursele cele mai bune putem enumera laptele, iaurtul si branza.

Legumele, in special cele cu frunze verzi, sunt o sursa bogata de calciu. Incercati sa consumati cat mai multe frunze de salata verde sau telina, broccoli, fenicul, varza, dovlecei, fasole verde, varza de Bruxelles, sparanghel ori ciuperci.

Fasolea contine si ea mult calciu. Cea neagra sau din soiul Pinto, fasolea alba si mazarea sunt de asemenea recomandate de medicii nutritionisti.

Ierburile aromate si condimentele pot fi consumate pentru un mic impuls. Nu contin foarte mult calciu in compozitia lor naturala insa cantitatea detinuta nu poate fi trecuta cu vederea. In plus gustul este de neegalat cand vorbim de patrunjel, busuioc, marar, cimbru, oregano, rozmarin, frunze de menta.

Printre sursele cele mai importante de calciu putem enumera si somonul, branza tofu, portocalele, migdalele, melasa si semintele de susan.

De asemenea consumul de cereale si suc de portocale este benefic si servite la micul dejun asigurati organismului aportul de substante nutritive de care are nevoie pentru a functiona optim pe durata intregii zile.

Foto: 1

Articole asemănătoare

  • Cinci beneficii aduse de uleiul de catina

    Un supliment alimentar plin de vitamine si nutrienti, uleiul de catina are o cantitate mare de vitamina C (de peste 10 ori mai mult decat intr-o portocala), vitamina E, vitamina A, antioxidanti, acizi grasi Omega 3, 6 si 9, carotenoide, minerale, grasimi sanatoase, si lista substantelor nutritive poate continua.

  • Dulciurile isi dezvaluie treptat avantajele

    Foarte multi considera dulciurile piedici in calea unei alimentatii sanatoase, si vad nevoia de a manca dulce drept un “pacat”.

  • Primul ajutor pentru plantele din balcon

    Plantele sanatoase si puternice sunt rezultatul unei ingrijiri exemplare, a locului ideal pentru ele si a obsercarii lor regulate

  • Nuca – un aliment foarte sanatos

    Grasimi sanatoase si multe vitamine si minerale. Astfel putem caracteriza in putine cuvinte “nuca”, un aliment care daca este consumat cu masura si in mod echilibrat va aduce cu siguranta un aport pozitiv evident sanatatii noastre.

  • Rolul si importanta proteinelor in organism

    Intreband specialistii care se ocupa de nutritie: "Cum imi voi construi o musculatura ferma?" sau "Cum voi reusi sa ard grasimile?" veti primi probabil unul sau ambele sfaturi care urmeaza: Faceti sport si consumati mai multe proteine.