Rolul si importanta proteinelor in organism

Intreband specialistii care se ocupa de nutritie: "Cum imi voi construi o musculatura ferma?" sau "Cum voi reusi sa ard grasimile?" veti primi probabil unul sau ambele sfaturi care urmeaza: Faceti sport si consumati mai multe proteine.

V-ati intrebat in ce consta rolul si importanta acestor comupusi organici pentru sanatatea noastra? Atletii si sportivii in general cunosc foarteaceste lucruri fapt pentru care nu isi permit sa le neglijeze, optand adesea pentru suplimente alimentare de acest tip.

Din punct de vedere chimic, proteinele sunt compuse din carbon, hidrogen, azot si oxigen care se combina pentru a da nastere lanturilor de aminoacizi. Alaturi de glucide si lipide, proteinele se incadreaza in clasa de substante nutritive a macronutrientilor. 

Organismul foloseste proteinele pentru a construi, a repara si a mentine functionale aproape toate tesuturile care il alcatuiesc. Orice miscare fizica voluntara sau involuntara  din viata noastra necesita clipa de clipa contributia muschilor.

Proteinele sunt cunoscute in mediul stiintific drept piatra de temelie a sistemului muscular. In alcatuirea acestui tesut intra aproximativ 75% apa, 20 % proteine iar restul de 5 % sunt grasimi, glucide, vitamine si minerale.

Proteinele inhiba pofta de mancare, cotribuind la pieredea in greutate. Totusi, cand sunt consumate in exces proteinele sunt folosite de organism in locul caloriilor sau sunt stocate sub forma de grasime. In schimb, un aport prea scazut conduce in mod cert la pierderea masei musculare pentru a fi satisfacute nevoile organismului.

Cele mai bune surse de proteine sunt alimentele de origine animala: carnea de peste, carnea de pasare, ouale, lactatele etc. Exista insa surse vegetale care furnizeaza o cantitate semnificativa de proteine fiind indispensabile vegetarienilor sau celor care postesc. Este vorba despre fasole, mazare, linte, naut si soia.   

Sursa foto

I. C.

Articole asemănătoare

  • Fructe si legume bogate in vitamina A

    Nu este un mit ca morcovii, o gustare dulce si sanatoasa si un ingredient de baza pentru diverse retete, au multa vitamina A. Au fibre, putine calorii, sunt versatili si ofera corpului in doar 100 de grame de patru pana la cinci ori ncesarul zilnic de vitamina A.

  • Castravetele in medicina naturista

    Sucul din castravetii proaspeti (fara coaja) poate avea un gust usor neplacut, asa ca ii puteti adauga suc de mere sau suc de rosii proaspat stors. Consumat frecvent, ajuta reglarea tranzitului intestinal, elimina mai usor apa in exces in organism datorita efectului diuretic si poate fi un ajutor in dietele de slabire, pentru ca da senzatia de satietate.

  • Urzica in medicina alternativa

    Are efect bactericid, recomandata pentru imbunatatirea digestiei si a metabolismului, cicatrizeaza ranile si este esentiala in cazurile de anemie sua pentru refacerea unui organism aflat in convalescenta, este folosita in tratarea bronsitelor si a tusei cronice

  • Iodul si importanta lui in organism

    Exista multe lucruri interesante si putin cunoscute privitoare la importanta iodului in organism. Descoperit in anul 1811 de catre Bernard Courtois, elementul chimic determina cercetatorii in anii urmatori sa il incadreze printre nutrientii esentiali.

  • Importanta vitaminei K in dieta zilnica

    Oamenii cunosc putine lucruri despre rolul vitaminei K in organism si nu manifesta acelasi interes ca si in cazul vitaminei C sau a vitaminei Soarelui.