Importanta vitaminei K in dieta zilnica

Oamenii cunosc putine lucruri despre rolul vitaminei K in organism si nu manifesta acelasi interes ca si  in cazul vitaminei C sau a vitaminei Soarelui. Din acest motiv, in unele cercuri de medici mai este numita "vitamina uitata".

Chiar daca nu este prima care ne vine in minte cand ne gandim la o dieta sanatoasa, nu este cu nimic mai prejos decat altele intrucat fiecare are un rol bine definit si complementar.

Vitamina D a fost descoperita in anul 1929 de un savant din Danemarca  fiind botezata cu prima litera din cuvantul "koagulation"  (coagulare), ca urmare a importantei pe care o joaca in acest proces. 

Cu alte cuvinte, vitamina K este cea care stopeaza sangerarea prin coagularea sangelui si tot ea este cea care grabeste procesul de vindecare a ranilor. In cazul persoanelor cu deficit de vitamina K, chiar si o rana superficiala poate cauza multe neplaceri fiind nevoie de ajutorul medicilor.

Cercetarile indreptate in aceasta directie au mai scos la iveala o calitate cel putin neasteptata. Nu este deplin inteles modul in care vitamina K ajuta la formarea oaselor si cresterea densitatii lor insa este de netagaduit ca acest lucru se intampla.

Nu va panicanti observand ca etichetele alimentelor nu prezinta o cantitate importanta de vitamina K. Cele mai multe persoane adulte sanatoase o achizitioneaza "din mers" prin consumul alimentelor naturale.

Spanacul, varza, broccoli, varza de Bruxelles si sparanghelul sunt surse foarte bune ale acestui compus organic, ca si uleiul de masline sau uleiul de soia. La fel de utile pot fi iaurtul, unele tipuri de branza si carnea slaba.  In plus, veti fi probabil bucurosi sa aflati ca vitamina K este sintetizata si in intestine in conditii de optima functionare.

Varietatea acestui compus organic este destul de crescuta. Tipul obtinut in mod obisnuit din plante, vitamina K1 sau filochinona  este natural, in timp ce tipul K2 este artificial. Nutritionistii ne recomanda sa nu schimbam brusc, de pe o zi pe alta, cantitatea de vitamina K pe care o ingeram.

Sursa foto

I. C.

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care sa incepi o cura cu seminte de in

    In semintele de in vom gasi antioxidanti, acizi grasi, fibre, vitamina B1, dar si magneziu, cupru, fosfor.

  • Fibrele din fructe si legume

    De ce avem nevoie de fibre in alimentatia zilnica si cum ne poate afecta lipsa lor? Oare consumam prea multe sau prea putine fibre in fiecare zi? Si mai ales care sunt cele mai bune surse, care fructe si legume sunt cele recomandate, pentru a nu apela la solutii de la farmacii sau magazine naturiste.

  • Fasolea alba, cateva virtuti pentru care isi merita locul in dieta

    Fasolea alba este o hrana sanatoasa care n-are a face cu proasta reputatie pe care este obligata sa o indure.

  • Ce este fructul loquat?

    Pana deunazi in Romania nici macar nu se auzise de fructele exotice care astazi decoreaza mesele festive si intra in dieta zilnica. Unul dintre exponatele reprezentative in acest sens este fructul loquat.

  • Fructarianismul - un stil alimentar controversat

    Fructele sunt intotdeauna binevenite in alimentatia zilnica, fiind gustoase si deosebit de hranitoare pentru organism. Dar cine s-ar fi gandit ca pot sta chiar la baza unui stil de viata?