Cinci motive pentru care sa incepi o cura cu seminte de in

1. O excelenta sursa de acizi grasi omega 3 si fibre, semintele de in sunt recomandate in curele de slabire, si fie puteti lua cate o lingurita si apoi bea un pahar de apa, fie le puteti pune intr-un castronel de cereale integrale, intr-un iaurt sau o salata. Apelati la un nutritionist inainte de a incepe o cura de seminte de in pentru a afla de ce cantitate aveti nevoie, cat de des pe zi trebuie sa luati acest supliment, daca exista in cazul dumneavoastra contraindicatii (putin probabil daca nu depasiti cantitatea maxima recomandata). Mai mult, in semintele de in vom gasi antioxidanti, vitamina B1, dar si magneziu, cupru, fosfor. Se recomanda sa fie consumate in special sub forma de faina din seminte de in, pentru a facilita absorbtia substantelor nutritive de catre organism. Mai pot fi inmuiate in apa sau mai gasiti in magazinele naturiste seminte de in sparte sau ulei de in, ce poate fi adaugat in salate. La fel de usor pot fi adaugate in retete cu aluaturi, fara zahar sau indulcitori rafinati. 
 
2. Semintele de in combat constipatia, regleaza digestia (datorita volumului ridicat de fibre), ajuta la eliminarea toxinelor din organism si la intarirea sistemului imunitar. Mai mult decat atat, consumul de seminte de in s-a dovedit util pentru cei care sufera de sindromul de colon iritabil, o varianta naturista pentru atenuarea simptomelor, fara medicamente care pot avea in timp efecte adverse. Mai mult decat atat, consumul regulat previne unele forme de cancer, mentine un tranzit intestinal echilibrat, va ajuta sa digerati alimentele mai usor si mai repede.  
 
3. Dupa o perioada in care ati introdus acest supliment alimentar natural in dieta zilnica ar trebui sa vedeti efectele sale si asupra sistemului circulator si a inimii. Consumul de seminte de in protejeaza inima si o mentine mai puternica si mai tanara, imbunatateste circulatia si reduce colesterolul "rau", previne blocarea vaselor de sange, si totul pentru o portie mica, de doar 50 de grame de seminte de in in fiecare zi. Si cum veti gasi numeroase varietati si preparate in magazinele de profile este doar o chestiune de gust si de alegere pentru a profita de toate beneficiile acestui supliment. 
 
4. Surprinzator sau nu, le puteti folosi si in tratamente cosmetice naturiste. Doar trei linguri de faina din seminte de in, amestecata cu o cantitate egala de apa calda, si veti avea o masca pe care o aplicati pe ten, fiind foarte eficienta mai ales in cazul tenului gras, cu acnee. Dupa 20 de minute o indepartati cu apa calduta. Uleiul din seminte de in poate fi folosit ca balsam natural pentru par, fiind aplicat inaintea samponului, intins bine pe toate firele, si lasat sa actioneze cam un sfert de ora. 
 
5. Se recomanda sa luati in fiecare dimineata o lingurita de seminte de in cu putina apa, inainte de micul dejun, mai ales daca suferiti de insomnie cronica, oboseala si pentru a va ajuta sa rezistati mai usor stresului cotidian. Ajuta la revigorarea sistemului nervos, are un usor infect antiinflamator si poate sa ajute in reducerea intensitatii durerilor de cap. Chiar daca nu va rezolva imediat cauza temutelor migrene, in timp frecventa si mai ales puterea acestora ar trebui sa se diminueze.

Foto: absfreepic.com

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care trebuie sa mancati pere

    Perele mancate crude, ca o gustare sanatoasa, s-au dovedit eficiente in intarirea sistemului imunitar, mai ales pe masura ce se apropie anotimpul rece, perioada care va aduce cu ea si numeroase raceli si gripe.

  • Cum se bucuram de menta proaspata

    Ne-am obisnuit sa cumparam plantele aromatice pentru diverse retete direct din magazin, uscate si puse in pungi, cutiute sau borcanase, cu etichete viu colorate, lipsite insa de o buna parte din gustul care scoate in evidenta orice reteta. Mai indraznete sau clasice, combinatiile pot sa schimbe o masa cu totul, si prietenii s-ar putea sa fie mai mult decat incantati.

  • Prajitura de dovleac. Desert pentru masa de Halloween

    Anul acesta, de Halloween, va sugeram un desert care sa fie in ton cu sarbatoarea. Prajitura cu dovleac nu numai ca este in general pe gustul oricui, dar necesita o durata mica de preparare.

  • 5 motive pentru care sa optezi pentru iaurtul grecesc

    Delicios si extrem de nutritiv, iaurtul grecesc este mai mult decat un aliment banal cu care ne putem astampara foamea intre mesele principale ale zilei. Cam aceasta ar fi, in esenta, concluzia la care au ajuns ultimele cercetari din domeniul nutritiei.

  • Reguli pentru conservarea alimentelor in frigider

    Exista numeroase motive pentru care, deseori, oamenii nu au timp nici sa-si prepare mancare. In acest context, pastrarea alimentelor proaspete pentru mai multa vreme devine importanta, iar racirea este cea mai la indemana si indicata solutie.