Energia procurata din alimentatia potrivita

Indiferent ca mergem la birou, ca ne aflam la scoala sau ca suntem la jogging in timpul nostru liber, daca dorim sa atingem performantele asteptate trebuie sa ne hranim cat mai bine si cat mai sanatos.

1. Grasimea: cel mai important furnizor de energie!

Daca se anunta dimineata o sedinta indelungata si solicitanta, indicat este ca la micul dejun sa servim si alimente care contin grasime, deoarece aceasta de alimenteaza organismul cu energie pe lunga durata. In loc de doua ore, cat am rezista fara mic dejun sau cu unul nu foarte bogat, rezistam 4 – 5 fara sa ne atingem de vreun biscuite sau de saratelele de pe birou.

Cu alte cuvinte, dimineata putem servi linistiti branzeturi sau sandwich cu produse din carne sau putem presara cateva nuci pe felia de paine cu dulceata.

2. Prea mult ulei strica!

Bineinteles ca acizii grasi nesaturati sunt foarte importanti, iar bucataria mediteraneana bogata in ulei de masline este apreciata pretutindeni. Totusi, pentru a acumula suficiente grasimi nesaturate este de ajuns o singura lingurita de ulei din nuci, seminte sau din in. aceste sortimente de ulei sunt din punct de vedere al compozitiei mai bune decat cele de masline.

In general este valabil urmatorul lucru: uleiul este digerat mai greu si detine multe calorii. Cu cat consumam mai putin, cu atat traim mai sanatos.

3. Untul in detrimentul uleiului

Avantajul untului este acela de a fi digerat mai repede fata de ulei. Untul: 1 – 2 ore fata de 6-7 ore in cazul uleiului. Cine doreste sa aiba o masa usoara, acela este sfatuit sa gateasca si cu unt atunci cand se poate.

Daca facem sport nu este indicat sa consumam mancaruri preparate cu ulei decat dupa 2-3 ore de la terminarea antrenamentului, deoarece organismul nostru, solicitat fiind din cauza miscarii, nu arde grasimile imediat.

Sursa foto

A.V.

Articole asemănătoare

  • Cand au devenit morcovii portocalii?

    Morcovul ocupa unul dintre cele mai importante locuri intre legumele care fac parte din alimentatia noastra. S-ar putea crede, prin urmare, ca oamenii au aflat tot ce se putea despre trecutul si proprietatile sale curative.

  • Amidonul in alimentatie

    Alimentele bogate in amidon, precum cartoful, painea, cerealele, orezul sau pastele fainoase ar trebuie sa constituie circa o treime din alimentatia zilnica, spun studii recente in domeniu.

  • Vitamina C - cat ne trebuie si cum o procuram?

    Vitamina C este cel mai cunoscut nutrient din lume, insa in ciuda acestui lucru vor ramane mereu lucruri interesante de aflat despre ea. Intalnita in literatura de specialitate sub denumirea formala de acid ascorbic, vitamina C a fost pentru intaia data separate si cercetata de biochimistul ungur

  • Lucruri de baza pe care nu le cunosti despre banane

    Desi exotice la origine, bananele au devenit printre cele mai consumate fructe, atat la noi in tara cat si peste hotare. V-ati gandit vreodata, insa, ca produsele ce ni se aduc spre consum si imaginea insasi pe care ne-am creat-o despre ele difera substantial de fructele din salbaticie?

  • Retete cu peste. Plachie de peste

    Avand numeroase proprietati benefice, pestele ar trebuie sa faca parte constant din alimentatia noastra. De aceea va propunem sa preparati reteta de plachie de peste.