Fasolea neagra - bogata in substante sanatoase

 Fasolea neagra sau Phaseolus vulgaris L. este bogata in proteine, grasimi, vitamina B1, B2 si carbohidrati.

Preparata cu abur, fasolea neagra poate fi folosita pentru o alimentatie sanatoasa deoarece cu ajutorul aburilor continutul fenolic si valorile nutritionale nu se pierd ca in cazul fierberii.

Fasolea neagra are un continut bogat de acid folic si este clasata printre leguminoasele cele mai sanatoase, avand in componenta si foarte multi antioxidanti.

Fasolea neagra ajuta si la scaderea nivelului colesterolului. Contine fibre, curata organismul de radicalii liberi si lupta impotriva anumitor forme de cancer.

Acidul folic al fasolei negre contribuie la diminuarea nivelurilor sanguine de homocisteina. Homocisteina este un aminoacid asociat cu riscul bolilor de inima, atunci cand nivelurile sanguine cresc.

Acidul folic este vital pentru femeile insarcinate, acesta avand rolul de a diminua riscul malformatiilor congenitale.

Flavonoidele micsoreaza riscul unor forme de cancer precum cancerul de san, de prostata sau de colon.

Articole asemănătoare

  • Fructe si legume pentru o dieta bogata in fibre

    Esentiale pentru o alimentatie echilibrata si un stil de viata sanatos, fibrele dietetice ajuta la buna functionare a sistemului digestiv, fac sa apara mai repede senzatia de satietate (si ca aceasta sa dureze mai mult) si ajuta intregul organism sa fie mai sanatos si sa se simta mai bine.

  • Dovleacul, sursa ta de betacaroten in aceasta toamna

    Dovleacul este o leguma saraca in calorii, dar bogata in fibre, antioxidanti, minerale, vitamine, si recomandata pentru controlul colesterolului si reducerea greutatii corporale. Dovleacul a inceput sa fie folosit acum cateva milenii drept remediu impotriva unor afectiuni precum abcesul pulmonary si dependenta de opiu.

  • Fasolea neagra. Un superaliment pentru toti

    Intr-o perioada cand oamenii pun pret tot mai mult pe sanatate dar produsele alimentare devin, ironic, din ce in ce mai “nesanatoase”, se naste intrebarea: ce optiuni viabile raman? Nu este scopul acestui articol de a face o lista alba si una neagra, care sa clasifice alimentele dupa tipologia si utilitatea lor.

  • Salata simpla de ridichi negre cu maioneza

    Pentru a pregati o salata simpla si gustoasa, puteti opta pentru o reteta usoara de salata de ridichi negre cu maioneza. Cu multiple efecte benefice si proprietati terapeutice, ridichea neagra este bogata in vitamina C, calciu si altele.

  • Tarta dulce-acrisoara cu crema de branza si afine

    Bogate in substante nutritive si antioxidanti, afinele sunt fructe cat se poate de sanatoase. O combinatie interesanta si apetisanta totodata, tarta cu crema de branza si afine ne ofera un gust special, dulce-acrisor.