Fructe si legume in alimentatia copiilor de diferite varste

Alimentatie copiiPonderea legumelor si fructelor in alimentatia copilului de 1-3 ani

Copilul intre 1 si 3 ani are nevoie zilnic de 80-90 cal/kgcorp/zi. Din acestea, 14-15% sunt reprezentate de proteine, 30-33% de lipide, iar restul de 53-55% de glucide. Proteinele cu valoare biologica mare trebuie sa aiba o pondere de 70-75% , restul fiind de origine vegetala. Lipidele se sau in procent de 70% din surse animale.
Leguminoasele uscate se dau dupa varsta de 2 ani sub forma de supe, piureuri si numai in cantitati mici, legume ( morcovi, cartofi, dovlecei, conopida, sfecla cate 300 g/zi-atentie sporita la sfecla deoarece se digera mai greu) si fructe 150 g/zi.

Fructe si legume in alimentatia copilului de 4-6 ani

Nevoile energetice sunt de 70-80 cal/kgcorp/zi. Alimentatia zilnica trebuie sa cuprinda cereale si derivate (paine 140 g/zi, fainoase 40 g/zi), legume (cartofi 160 g, morcovi, albitura, telina aproximativ 200 g/zi, in preparate ca supe de legume, piureuri, soteuri), fructe 200g.

Ponderea legumelor si fructelor in alimentatia copilului de 7-12 ani

Necesarul energetic este de aproximativ 60-70 cal/kgcorp/zi. Din aportul caloric total , 13 % se dau sub forma de proteine, 32 % lipide si 55 % glucide. Proteinele cu valoare biologica mare reprezinta 58-60 %, restul fiind asigurat din surse vegetale. Alimentatia trebuie sa cuprinda la aceasta varsta paine 200-250 g/zi, fainoase 45-59 g/zi, cartofi 200 g/zi, radacinoase 200 g/zi, legume verzi 250-300 g/zi, leguminoase 10 g/zi, fructe 250-300 g/zi.

Articole asemănătoare

  • De ce sa bem sucuri naturale de fructe si legume

    Cand vine vorba de sucurile din fructe si legume o regula este esentiala: trebuie baute cat mai repede, imediat ce au fost preparate

  • Cele mai bune surse vegetale pentru sanatate

    Crude sau gatite, ca garnitura, gustare sau parte din reteta preferata, legumele sunt surse de vitamine, minerale si sanatate pe care nu le putem ignora. Varietatea de gusturi, soiuri, culori si gusturi va ajuta sa nu va plictisiti de aceleasi feluri de mancare, si cu cat includeti mai multe fructe si legume in regimul alimentar obisnuit cu atat mai repede veti simti beneficiile pentru sanatate. Iar unele legume sunt surse vegetale de sanatate pe care nu trebuie sa le ignorati.

  • Gradinaritul, sanatos si practic in formarea copiilor

    Gradinaritul este considerat de cele mai multe ori o activitate adresata oamenilor mari, necesitand multa atentie, consecventa si cunostinte de specialitate. Exista totusi voci in lume care pledeaza pentru popularizarea sa in randul copiilor inca de la varste fragede.

  • Aciditatea si consumul de fructe

    Alimentatia vegetariana este apreciata tot mai mult, cu toate acestea se face o distinctie intre consumul de fructe si legume avand in vedere ca fructele au un plus de aciditate in comparatie cu multe dintre legume.

  • Fructe si legume care fac minuni

    Cunoastem proprietatile curative ale multor fructe si legume si asemanarea dintre forma lor si organele carora le sunt benefice este uimitoare. Facand parte din dieta noastra zilnica acestea ne feresc de afectiuni grave si ne ajuta sa luptam sanatos impotriva stresului cotidian de care oricat am dori, nu putem scapa.