Fructele cu continut bogat de vitamina C previn racelile

 Consumul de fructe este recomandat si in sezonul rece, deoarece fructele pe care le avel la indemana iarna au un continut bogat de vitamina C si pot preveni racelile.

 

Mai jos, aveti o enumerare a fructelor de sezon pe care le-ati putea alege sa le consumati, pentru a preveni astfel racelile.


1) Bananele - sunt o sursa excelenta de vitamina B6; de asemenea, contin fibre, potasiu si vitamina C;

bananele se pot intrebuinta la prepararea unei paini speciale si a brioselor.


2) Fructul pasiunii - este un fruct delicios, bogat in vitaminele A si C;

sucul de fructul pasiunii se foloseste pentru aroma sa deosebita in bauturi, supe de fructe ori creme pentru desert.


3) Strugurii - au un continut mare de vitamina C; in plus, antioxidantii pe care ii mai contin ne ajuta organismul sa lupte impotriva bolilor;

toate soiurile - cele rosii, dar si cele albe - ne aduc beneficii nutritionale prin consumul acestora, desi strugurii rosii sunt cei mai buni.

Se pot adauga la salate sau se pot combina foarte bine alaturi de branza sau nuci.


4) Kiwi - reprezinta o sursa buna de fibre si vitamina C;

fructul de kiwi il puteti utiliza in salatele de fructe sau il puteti adauga la tartele cu fructe, pentru un gust excelent.


5) Portocalele - contin multa vitamina C, fibre si acid folic;

Feliile proaspete de portocale sunt un adaos aromat in salate.


6) Perele - sunt bogate in vitamina C si fibre.

Feliile crude de pere proaspat taiate pe care doriti sa le serviti, se freaca cu suc de lamaie pentru a preveni decolorarea acestora.

Perele proaspete sunt potrivite pentru salate, in timp ce gustul delicios al perelor fierte il puteti descoperi in prajiturile sau tartele preparate cu aceste fructe.


7) Rodiile - sunt bogate in vitaminele A si C.

Rodiile se utilizeaza in bauturi, supe de fructe si creme pentru desert, pentru gustul lor delicios.


8) Mandarinele - au un continut mare de vitamina C, fibre si acid folic.

Pulpa mandarinelor aduce un plus de aroma salatelor de fructe.


Asadar, o alimentatie bazata pe fructe de sezon este benefica pentru organismul nostru, acestea fiind gustoase si totodata hranitoare.

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Portocalele, mai antioxidante decat suplimentele de vitamina C

    Intr-un studiu intocmit peste ocean, consumul de fructe si-a dovedit superioritatea fata de suplimentele de vitamina C in protectia organismului.

  • Vitamina C - cat ne trebuie si cum o procuram?

    Vitamina C este cel mai cunoscut nutrient din lume, insa in ciuda acestui lucru vor ramane mereu lucruri interesante de aflat despre ea. Intalnita in literatura de specialitate sub denumirea formala de acid ascorbic, vitamina C a fost pentru intaia data separate si cercetata de biochimistul ungur

  • Salate tropicale. Salata de mango cu castraveti

    O salata tropicala cu un gust bun pe care o puteti pregati pentru zilele calduroase este salata de mango cu castraveti. Mango este savuros si are un continut bogat de substante nutritive.

  • Suc natural de lamaie preparat acasa

    Un suc natural, preparat in casa, este oricand binevenit atunci cand va este sete si doriti ceva cu gust acrisor, dar placut. Sucul de lamaie este bogat in vitamina C si acid citric, contribuind la intarirea imunitatii organismului nostru.

  • Sanatate cu antioxidanti naturali

    Antioxidantii naturali ajuta organismul in reducerea agresorilor toxici. Daca astazi organismul este supus tot mai mult factorilor toxici, antioxidantii sunt si ei la indemana pentru ca varietatea fructelor si legumelor cu continut bogat de antixiodanti este foarte mare.