Gutuile, sursa vie de sanatate

 Inrudite cu merele si perele, gutuile apartin familiei fructelor cu o compozitie biochimica complexa.

Se stie ca gutuiul este una dintre cele mai timpurii plante cunoscute. De mai bine de 4000 de ani a crescut in Asia si Marea Mediterana, iar astazi se gaseste in America Latina, Orientul Mijlociu, precum si in Statele Unite.

O gutuie de aproximativ 92 de grame contine 50 de calorii, 14 grame de glucide totale (12 gr de zahar), vitamina C, calciu si fier.

Coaja acestui fruct este dura si aspra, iar pulpa este greu de consumat, deoarece este astringenta. Pulpa gutuii se capata culoarea roz sau violet, devenind totodata mai moale si mai dulce, atunci cand este gatita.

Din cauza ca este astringenta are o aroma puternica in conserve si jeleuri. Cand este preparata alaturi de produse gelatinoase are un gust asemanator cu cel al marului si perelor si un miros intalnit si la fructele tropicale.

Gutuile sunt mari si au o culoare galbena ce uneori capata si nuante de verde. Recoltarea gutuilor trebuie facuta numai in momentul in care fructul are o culoare galbena.

Gutuile nu sunt deseori consumate in stare proaspata deoarece sunt astringente datorita continutul mare de tanina (compus vegetal cu o structura chimica complexa).

Gutuile putine glucide si o valoare nutritionala mai mare decat merele.

Temperaturile scazute sunt prielnice acestor fructe. Ele pot fi pastrate pe termen lung in congelator fara a avea proprietatile calorice si energetice afectate.

O veche legenda spune ca gutuile consumate pe stomacul gol fac bine sufletului.

Articole asemănătoare

  • Cele mai bune surse vegetale pentru sanatate

    Crude sau gatite, ca garnitura, gustare sau parte din reteta preferata, legumele sunt surse de vitamine, minerale si sanatate pe care nu le putem ignora. Varietatea de gusturi, soiuri, culori si gusturi va ajuta sa nu va plictisiti de aceleasi feluri de mancare, si cu cat includeti mai multe fructe si legume in regimul alimentar obisnuit cu atat mai repede veti simti beneficiile pentru sanatate. Iar unele legume sunt surse vegetale de sanatate pe care nu trebuie sa le ignorati.

  • Cojile de ou: Remedii clasice pentru lipsa de calciu

    Valoarea nivelului de calciu din organism se afla, de regula, printr-o simpla analiza de sange. Totusi, exista situatii in care organismul trage un semnal de alarma inainte ca medicul sa atentioneze asupra problemelor de sanatate. Hipocalcemia ori lipsa de calciu, se manifesta prin

  • Uleiul de menta in probleme comune de sanatate

    Uleiul de menta este extras din Mentha piperita, o planta nativa in Europa intrebuintata din timpuri stravechi pentru tratarea bolilor.

  • Starea de sanatate se citeste in aspectul pielii

    Pielea este unul dintre cei mai elementari indicatori care oglindesc starea de sanatate a organismului. Cand este prea uscata, uleioasa ori cand prezinta inflamatii sub forma de acnee, ceva nu

  • Cum beneficiem de vitamina D in timpul iernii?

    Climatul temperat-continental al tarii noastre se traduce prin existenta a patru anotimpuri avand caracteristici diferite, ce au o puternica influenta asupra starii noastre de sanatate.