Hidratarea, regula de aur a verii


Ca sa functioneze in parametri normali, organismul are nevoie sa beneficieze in fiecare zi de hidratare.  La fel ca si in cazul plantelor, nevoia oamenilor de apa nu este mereu aceeasi, variind in functie de temperatura mediului ambient si de cantitatea efortului depus. Iata motivul principal pentru care vara auzim vorbindu-se mai des de hidratare decat iarna. Exista numeroase moduri in care putem satisface nevoia organismului de lichide. Primul aflat la indemana tuturor ar fi categoric consumul de apa.

Medicii recomanda 2 litri de apa pe zi, sau intre 8 si 13 pahare de dimineata pana seara. In al doilea rand, mai poti opta pentru ceai rece, limonada, sucuri de fructe sau apa minerala. Daca iti place ceaiul, poti alege ceaiul verde care este bogat in antioxidanti, benefic organismului dupa o sedinta de bronzat la soare, sau ceaiurile de fructe care contin o cantitate mare de vitamina C. Nutritionistii sustin ca nu este bine sa cadem totusi nici in extrema cealalta. Se intampla rar, dar atunci cand excesul de fluide apare totusi in practica unora, acestia acuza o senzatie de balonare. Este firesc deoarece organismul lor nu are timp sa proceseze si sa absoarba intreaga cantitate de apa dintr-o data. 

Conform nutritionistilor, apa pe care o bem direct hidrateaza corpul in proportie de 80%, iar diferenta pana la 100% revine in mod putin surprinzator alimentatiei. Exista o categorie de alimente care joaca un rol important in procesul de hidratare. Asa de pilda, fructele (pepenele rosu, pepenele galben, citricele) si legumele (castravetele, rosia, salata etc) au capacitatea de a inmagazina in tesuturi cele mai mari cantitati de lichid. Carnea de peste si de pui contin in jur de 65% apa.

Cel mai bun semn care te ajuta sa stii cand ai atins nivelul corect de hidratare este culoarea urinei: cu cat este mai transparenta si incolora, cu atat organismul este mai hidratat. Tot ceea ce s-a spus pana aici este valabil in contextul in care nu se consuma alcool. Aceasta variabila schimba datele problemei intrucat deshidrateaza organismul. Vinul si votca accentueaza lipsa de apa din organism, asadar, sunt de evitat in timpul zilelor caniculare. Cea mai buna alternativa o constituie un pahar de bere, bautura ce contine peste 90% apa.

Sursa foto: mosamuse.com

I. C.

 


Articole asemănătoare

  • Gradina de legume in luna noiembrie

    Fiind dincolo de toate o sursa primara de alimente, gradina de legume necesita atentie in permanenta. Asa se face ca in calendarul activitatilor lunare, noiembrie ocupa un loc deosebit de important.

  • Gutuia, fructul mitologic cu valente de medicament

    In mitologia greaca, gutuia este fructul Afroditei si “marul de aur” care a starnit razboiul troian. Fiind plina de vitamine, aceasta este renumita in zilele noastre mai ales pentru beneficiile pe care le aduce organismului si in special aparatului digestiv.

  • Toamna. Cateva lucrari de sezon in gradina

    Cand toti se pregatesc sa adune recoltele - daca nu au facut-o deja-, cand natura isi face socotelile pentru a intra in hibernare, mai sunt si unele exceptii de la regula. Lucrarile care incep in acest sezon au legatura in special cu activitatea de intretinere a gradinii si nu sunt mai putin importante daca dorim sa atingem cele mai bune rezultate.

  • Masca de hidratare a fetei cu struguri

    Deshidratarea este o problema a pielii care ne creeaza disconfort. Iar pentru a rezolva acest inconvenient, trebuie sa apelam si la metode naturale de hidratare a pielii. Un bun remediu impotriva deshidratarii este masca de fata, realizata din struguri.

  • Masti de fata pentru fiecare tip de piele

    Fiecare tip de piele necesita anumite conditii de ingrijire pentru a arata in regula. De aceea, puteti crea la dumneavoastra acasa masti faciale potrivite pentru fiecare tip de piele.