Importanta potasiului in dieta

 Potasiul este un mineral pe care majoritatea dintre noi il obtinem din mancarurile consumate cu regularitate. Acest lucru este unul benefic pentru sanatatea noastra generala deoarece potasiul este necesar pentru o buna functionare a organismului, spune Alexa Schmitt, medic nutritionist in cadrul Massachussetts General Hospital.

Potasiul este responsabil cu transmiterea semnalelor electrice in organism. Corpul are nevoie de cantitati echilibrate de electroliti, inclusiv de potasiu, sodiu, magneziu, pentru a pastra chimia sangelui la valorile normale. Astfel corpul functioneaza la parametri normali.

Potasiul mai are si un alt rol, cel de a pune la munca proteinele pentru a asigura sanatatea muschilor, oaselor, celulelor.

Cine trebuie sa acorde o atentie sporita aportului de potasiu?

Cei care au probleme cu rinichii au de regula prea mult potasiu in organism deoarece acestia nu prelucreaza potasiul la fel de bine ca atunci cand rinichii sunt sanatosi.

Cantitatile anormale de potasiu din organism pot provoca batai neregulate ale inimii. Alimentatia este un element cheie in prevenirea aparitiilor problemelor de acest gen.

Cei cu o tensiune arteriala crescuta pot avea un nivel scazut de potasiu in organism din cauza ca medicatia utilizata diminueaza potasiul din sange.

Nivelul scazut al potasiului in organism poate cauza stari de voma, deranjamente stomacale si tulburari in alimentatie.

De asemenea s-a descoperit ca si multe laxative sau medicamente diuretice au proprietatea de a diminua nivelul potasiului din sange. Printre simptomele frecvent intalnite se numara oboseala, constipatia si aparitia crampelor musculare. Totodata daca nivelul potasiului scade foarte mult bataile inimii vor deveni neregulate.

Alimente cu un continut bogat de potasiu

Desi majoritatea oamenilor asociaza bananele cu potasiul, sunt multe alte alimente care au un continut bogat, anume mai bine de 350 de miligrame/ portia.

Astfel de alimente sunt caisele uscate, pepenele galben, sfecla, smochinele, sucul de portocale.

Foto: 1

Articole asemănătoare

  • Fasolea alba, cateva virtuti pentru care isi merita locul in dieta

    Fasolea alba este o hrana sanatoasa care n-are a face cu proasta reputatie pe care este obligata sa o indure.

  • Ce este Cherimoya?

    Celebrul scriitor Mark Twain afirma odinioara despre cherimoya ca este “cel mai delicios fruct cunoscut omului”. Cu toate acestea, pentru mare parte dintre romani, ramane o prezenta controversata si atipica in dieta.

  • Avantajele alimentatiei pe baza de produse picante

    Prin caracteristica sa de baza, gustul, mancarea picanta are ceva ce ii intriga pe specialisti. Din moment ce produce un grad uneori sporit de disconfort sau durere, de ce o pastram de secole sau milenii in dieta?

  • Importanta orezului in dieta

    Ati mancat astazi o portie de orez? Daca da, nici ca se putea face o alegere mai inspirata. Planta din familia gramineelor este cunoscuta pentru continutul bogat de carbohidrati, proteine si pentru spectrul sau larg de aminoacizi.

  • Iodul si importanta lui in organism

    Exista multe lucruri interesante si putin cunoscute privitoare la importanta iodului in organism. Descoperit in anul 1811 de catre Bernard Courtois, elementul chimic determina cercetatorii in anii urmatori sa il incadreze printre nutrientii esentiali.