Importanta unei alimentatii sanatoase pentru varstnici

Consumul de alimente sanatoase inseamna in principal adoptarea unei diete care presupune preparate frumos colorate, pline de prospetime, creativitate. In plus sunt recomandate mesele in compania prietenilor si celor apropiati.

Pentru cei cu o varsta inaintata si nu numai, mancarea sanatoasa are rolul de a imbunatati acuratetea mentala, conditiile de sanatate existente si de a proteja organismul impotriva multor afectiuni nedorite.

Nivelul energiei consumate intr-o zi va capata procente bune in plus, iar sistemul imunitar va fi mult mai activ daca va orientati dieta catre alimentele sanatoase.

In unele cazuri chiar ar fi indicat sa ne luam dupa dictonul "esti ceea ce mananci". Varstnicii care vor consuma fructe si legume proaspete,  colorate, cereale integrale si grasimi putine in favoarea proteinelor si nutrientilor sanatosi, se vor simti minunat.

O conditie alimentara buna asigura sanatate sistemului osos, muschilor si intregului organism. Imunitatea este stimulata cu ajutorul alimentelor bogate in vitamine, invingand actiunea toxinelor care pot cauza probleme.

O dieta adecvata reduce riscul bolilor cardiace, accidentelor vasculare cerebrale, diabetului zaharat, cancerului si anemiei. De asemenea consumul rational inseamna calorii mai putine consumate si mancaruri cu un continut dens si calitativ de substante nutritive. Astfel trebuie avuta mereu in vizor mentinerea greutatii in limite normale.

Oamenii de stiinta au descoperit de mult timp ca nutrientii esentiali imbunatatesc considerabil functiile creierului. Cercetarile de pana astazi au demonstrat ca persoanele care adopta diete bazate pe o selectie de fructe viu colorate, frunze verde inchis, anumite specii de peste cu continut bogat de acizi omega-3 pot imbunatati si reduce riscul bolii Alzheimer.

Foto: 1

Articole asemănătoare

  • Ciresele pentru sanatate

    Nu sunt doar gustoase si atragatoare, dar si foarte sanatoase pentru toate varstele, pentru ca in cirese vom gasi vitamina C si K, betacaroten (mult mai mult decat in morcovi), sodiu, potasiu si magneziu, fibre, putine calorii, antioxidanti, si totul cu un gust delicios.

  • Alimentatia organica sanatoasa, intre adevar si iluzie

    Alimentatia “organica”, “ecologica” sau “biologica” defineste indeobste acele componente pentru obtinerea carora nu se intrebuinteaza pesticide, ingrasaminte sau organisme modificate genetic.

  • Dulciurile isi dezvaluie treptat avantajele

    Foarte multi considera dulciurile piedici in calea unei alimentatii sanatoase, si vad nevoia de a manca dulce drept un “pacat”.

  • Carbohidrati buni si rai

    Carbohidratii sunt o parte importanta a unei alimentatii sanatoase. Cand vine vorba insa de cei rai si cei buni, discutiile devin mai complicate.

  • Care sunt beneficiile produselor ecologice ?

    In ultimele decenii multe persoane au descoperit, au vazut si au simtit beneficiile unei alimentatii sanatoase, organice. Chimicalele artificiale nu intra in discutie cand pomenim de gradinaritul ecologic.