Legumele proaspete – baza bucatariei meditaranene

Legumele proaspete reprezinta baza atunci cand pregatim preparate mediteranene. Vinetele, rosiile, dovleceii, ardeii – totul ne incanta cu gustul aromat. Tocmai datorita acestor ingrediente, mancarea preparata dupa retete de pe malul Mediteranei este sanatoasa, usoara, bogata in vitamine si foarte indragita de catre vegetarieni.

Gama si diversitatea preparatelor tipice este foarte larga: incepand de la supele de legume servite reci in Spania, continuand cu legumele fierte Ratatouille tipic frantuzesti si terminand cu crema de vinete preparata de greci. Si ce ar fi bucataria italieneasca fara rosii? Fara indoiala, de neimaginat. Legumele invelite in coaja sunt de asemenea frecvent utilizate in bucataria mediteraneana: naut, mazare, linte, etc.

Tarile de pe tarmurile Mediteranei iubesc bineinteles si pestele proapat si fructele de mare. In Italia pastele si orezul cu fructe de mare, scoici sau calamar reprezinta o adevarata delicatesa, in Spania se consuma de asemenea peste, crustacee sau tipar, iar in Franta este preparata supa clasica Bouillabasse din diverse sortimente de peste si fructe de mare. Pestele proaspat este foarte sanatos. El contine iod, proteine si acizi grasi nesaturati.

Alte specialitati ale bucatariei mediteranene sunt diverse in functie de zona din care provin. Spre exemplu, preparatele condimentate din carne, miel, pasare sau vita, apartin de asemenea mancarurilor tipice spatiului mediteranean, precum cele din paste specifice Italiei. De asemenea, tot in functie de regiune se servesc si painea, mamaliga, orezul, branzeturile precum Parmezanul, Camembert sau Feta, carnaciori, precum cei foarte picanti din Spania, Chorizo, insa si sunca fina italieneasca, sunca de Parma

Sursa foto

A.V.


Articole asemănătoare

  • Cum sa pastram fructele si legumele proaspete mai mult timp

    Merele se tin departe de caldura si umiditate sau lumina puternica (mai ales daca sunt bine coapte), ideal intr-un loc intunecat si racoros, sau pot fi puse in frigider unde rezista pana la trei, chiar patru saptamani. Dar la fel ca majoritatea fructelor si legumelor odata ce sunt tinute la rece isi vor modifica atat gustul cat si textura.

  • Construieste sanatatea copilului dinainte de conceptie

    Multe dintre femei, in ultima perioada, au inceput sa devina interesate de subiectul alimentatiei dinainte de sarcina. Responsabilitatea ambilor parinti, dar mai ales a mamei, intr-adevar, nu incepe in timpul sarcinii propriu-zis, ci daca se poate, cu un an sau doi mai devreme.

  • 8 surse naturale de bioflavonoide aflate la indemana

    Bioflavonoidele sunt substante antioxidante pe care organismul le procura din mancarurile naturale. Fiindca sunt complementare vitaminelor, in literatura de specialitate mai sunt cunoscute sub denumirea de “vitamina P”.

  • Detoxifierea organismului, o cerinta a timpurilor noastre

    Pentru a ilustra cat de importanta este calitatea alimentelor consumate la fiecare masa, inchipuiti-va organismul ca pe o masinarie a carei functionare depinde in buna masura de calitatea combustibilului.

  • Ingredientele bucatariei mediteranene

    Bucataria mediteraneana are o intindere vasta, ea cuprinzand atat delicatesele si specialitatile din Grecia, Italia si Franta