8 surse naturale de bioflavonoide aflate la indemana

Bioflavonoidele sunt substante antioxidante pe care organismul le procura din mancarurile naturale. Fiindca sunt complementare vitaminelor, in literatura de specialitate mai sunt cunoscute sub denumirea de “vitamina P”.

Bioflavonoidele  sunt implicate in formarea si devoltarea corespunzatoare a celulelor, combat ateroscleroza si boli precum Alzheimer, dar pot determina si functionalitatea sistemului imunitar. Bioflavonoidele se intalnesc adesea in alimente care contin vitamina C, fapt ce usureaza intr-o masura oarecare procurarea lor.  Fructele si legumele proaspete sunt, asadar, surse de baza iar dintre ele mai ales cele enumerate: 

Ardeiul gras – Ardeiul gras rosu contine de trei ori mai multa vitamina C decat sucul de portocale, potrivit unor studii medicale. Oamenii de stiinta ne sfatuiesc sa il introducem zilnic in dieta, daca este posibil, acesta furnizand o cantitate cel putin la fel de insemnata de bioflavonoide. 

Capsunile – Aceste fructe delicioase sunt o bogata sursa de flavonoide. Intocmai ca si restul fructelor de padure, capsunile nu au voie sa lipseasca din alimentatia de baza in timpul sezonului lor.

Citricele – Despre aportul nutritiv al portocalelor nu pot fi multe lucruri de spus fata de ceea ce stim cu totii. Acestea, ca si lamaile, piersicile sau nectarinele, contin pe langa multa vitamina C numerosi antioxidanti din categoria bioflavonoidelor.

Broccoli – aceasta leguma verde contine toate vitaminele esentiale pentru o dieta sanatoasa, implicit pe cea care a fost botezata vitamina P. Ca si in cazul altor alimente, utilizarea sa in forma cruda garanteaza cele mai bune rezultate.

Varza de Bruxelles – pentru o masa copioasa, include oricand acest tip de varza. Fitonutrientii care se gasesc in varza de Bruxelles intensifica activitatea sistemului imunitar pentru a proteja impotriva afectiunilor, printre care se numara si cancerul. 

Usturoiul – potrivit celor mai multe opinii, usturoiul este un superaliment. Cultura noastra alimentara a asimilat de foarte multa vreme proprietatile sale anti-inflamatorii, dar oamenii de stiinta se concentreaza in prezent cu precadere asupra potentialului sau, ca sursa de bioflavonoide. Usturoiul ofera valori ridicate de antioxidanti, care fac sa fie asociat in general cu vindecarea.

Ceaiurile – ceaiul verde si altele asemenea sunt renumite fiindca ascund elemente ce asigura  longivitatea si o stare buna de sanatate, printre care si bioflavonoide.   

Spanacul – Alimentul are toate valentele curative pe care le-ai asocia cu o leguma verde, bogata in antioxidanti. In traditie, spanacul este un remediu “bun la toate”. Incercati-l in loc de salata verde si veti beneficia de o multitudine de nutrienti in plus.  

Sursa foto: adaptiveseeds.com 

I. C.

Articole asemănătoare

  • Trucuri neobisnuite pentru o gradina frumoasa

    Aveti probleme cu buruienile si nu doriti sa folositi erbicide traditionale? O solutie simpla, usor de folosit si la indemana este banalul otet. Alegeti un otet bio, de buna calitate, pe care il puneti intr-o sticla cu aspersor, si stropiti toate buruienile pe care le vedeti.

  • Reteta de linte rosie cu orez

    Evaluate din perspectiva valorii nutritive si a proprietatilor, lintea si orezul sunt doua alimente “minune” aflate la indemana oricui. De fiecare data cand sunt servite cele doua ingrediente isi revarsa cu aceesi generozitate beneficiile.

  • Fructele si legumele lunii Ianuare

    Fiind luna de dupa sarbatori si miezul iernii, ianuarie este o perioada mai delicata pentru sanatatea organismului. Printre principalele motive s-ar numara stresul si kilogramele acumulate dar si lipsa aparenta de surse veritabile de vitamine.

  • Sufleu de varza alba la cuptor

    Pentru o mancare usoara de seara, va propunem o reteta delicioasa si simpla: sufleu de varza alba la cuptor.

  • Desert de crema alba la pahar

    Un desert care se face foarte simplu este cel de crema alba la pahar. Acesta contine putine ingrediente si le gasiti in cele ce urmeaza: