Fructele si legumele lunii Ianuare


Fiind luna de dupa sarbatori si miezul iernii, Ianuarie este o perioada mai delicata pentru sanatatea organismului. Printre principalele motive s-ar numara stresul si kilogramele acumulate dar si lipsa aparenta de surse veritabile de vitamine. Pana la rosiile de gradina si merele varatice ne despart, intr-adevar, cateva luni bune, insa nu uitati ca exista destule fructe ori legume de sezon. 

Supranumita varza in miniatura, varza de Bruxelles reprezinta o sursa bogata de vitamine. O alegere inspirata pentru un regim de viata sanatoasa o constituie si pastarnacul, respectivul morcovul. Acesta din urma ajuta la detoxifierea organismului, refacerea epidemiei si este indicat in cazul bolilor digestive mai ales consumat cu de coaja, dupa ce a fost spalata.

Dieta pe baza de grapefruit poate reprezenta o arma importanta contra kilogramelor datorita cantitatii ridicate de betacaroten. Se spune ca soiul rosu contine betacarotenul necesar pentru a elimina colesterolul negativ si ofera protective contra razelor ultraviolete. Pana la sfarsitul lunii ianuarie, straduiti-va sa aveti nu doar in vedere ci si in farfurie, cat mai multe alimente din lista de mai jos:

Sfecla
Varza de Bruxelles
Morcov
Conopida
Telina
Cicoarea
Clementinele
Grapefruit
Kiwi
Praz
Lamaie
Portocale
Pastarnac
Pere
Ananas
Rodie
Cartofi
Spanac
Mandarine    

I. C.

Articole asemănătoare

  • Fructele de mare. Ce sunt si cum ne ajuta?

    Fructele si legumele naturale nu sunt singurele alimente sanatoase, ci poate doar cele mai populare si intrebuintate

  • Natura, resursa miraculoasa de vitamine si minerale

    Cu totii stim ca este mult mai bine sa mancam fructe si legume decat sa luam cateva pilule ce contin vitamine si minerale. Ce ar trebui sa stim insa mai exact este aportul pe care il aduc fructele si legumele comparativ cu pilulele si bineinteles procesul de metabolizare.

  • Capcanele calorice din legume si fructe

    Desigur, fructele si legumele sunt cele mai sanatoase alimente, acestea detinand toate vitaminele necesare organismului pentru o dezvoltare armonioasa si corecta

  • De ce trebuie sa consumam fructele si legumele cu coaja?

    Fructele si legumele se numara printre cele mai importante surse de vitamine si substante nutritive, motiv pentru care consumul lor este indispensabil pentru o viata cu adevarat sanatoasa.

  • Cand trebuie sa mancam fructele?

    Cu totii am auzit in nenumarate randuri prin intermediul mijloacelor mass media recomandarile sosite din partea medicilor nutritionisti conform carora din dieta noastra zilnica nu trebuie sa lipseasca fructele si legumele.