Gradinamea.ro Homepage Adauga la favorite Seteaza homepage
Demo magazin virtual Publicitate:

Printeaza acest articol Recomanda acest articol

Magneziu

dieta cu fructe, fructe, dieta cu mere, dieta mere, calciul, dieta ficat, afectiuni rinichi, dureri de gat, pansament gastric, leguminoase, insuficienta renala, deficit de magneziu, dieta pentru ficat, contractii, insomnie

Acest mineral, cu un aport vital in numeroase functii metabolice, este prezent cu preponderenta in tesutul osos, dar se gaseste si in muschi, inima, ficat, rinichi, tub digestiv si plasma. Interesul pentru magneziu, care a devenit cel mai cercetat mineral din universul nutritiei, se poate observa si din numarul mare de studii care ii sunt dedicate.

 

Doza zilnica recomandata: 400 mg.

Femeile care asteapta venirea unui copil ar trebui sa­si dubleze ratia.

 

Surse

Magneziul se gaseste in: cerealele integrale, fructele oleaginoase (nuci, migdale, alune), ciocolata, leguminoase (fasole alba, bob), spanac, avocado, broccoli, mere, banane, citrice, unele ape minerale si in anumite fructe de mare (melci marini).

 

Roluri si caracteristici

- intervine in metabolismul glucidelor, lipidelor si proteinelor;

- asigura energia corpului;

- actioneaza asupra nivelului excitabilitatii neuromusculare (activeaza contractia musculara si impiedica crampele), asupra permeabilitatii celulare (transmiterea influxului nervos), are anumite activitati enzimatice si participa la reglarea cardiaca;

- faciliteaza asimilarea vitaminei C, a calciului, fosforului si potasiului;

- devine un calmant natural cand este utilizat impreuna cu calciul; totodata, din punct de vedere al functionarii cardiovasculare, magneziul este un antagonist al calciului; un exces de calciu declanseaza o eliminare accentuata de magneziu in urina;

- impiedica formarea calculilor si calcificarea vaselor sangvine;

- intareste smaltul dintilor;

- folosit sub forma de saruri de sulfat de magneziu pentru baia picioarelor, elibereaza muschii si tesuturile inflamate de surplusul de apa;

- utilizat sub alte forme de saruri (carbonat, oxid sau hidroxid), poate servi drept pansament gastric.

 

Tulburari atribuite deficitului de magneziu

Carentele de magneziu sunt relativ frecvente. Stresul, diureticele, medicamentele care controleaza astmul, anumite antibiotice, anumite medicamente cu actiune cardiovasculara, alcoolul, consumarea in exces a zaharului rafinat, cofeina, dieta hipocalorica, schimbarea conditiilor fiziologice, precum in sarcina si in alaptare, sunt tot atatia factori care pot epuiza rezervele de magneziu si genera un deficit. Carenta trebuie sa atinga un nivel inalt inainte ca semnele sa permita detectarea ei. Simptomele sunt variate: tetanie - contractii puternice si prelungite ale muschilor mainii (degetele capata forma unui con) si furnicaturi, spasmofilie, scaderea poftei de mancare, pierderea coordonarii, insomnie, iritabilitate, voma, rinite, dureri in gat etc.

 

Tulburari atribuite consumului excesiv de magneziu

Insuficienta renala este cateodata cauza directa a unei acumulari de magneziu in organism, de aceea suplimentul de magneziu nu este recomandat persoanelor care au aceasta afectiune.

Posibilitatea intoxicatiei devine reala cand dozele ating nivelul de 1000 mg/zi. Efectul este diareea.

 

Note utile

- Persoanele care sufera de afectiuni cardiace ar trebui sa consulte medicul inainte de a lua suplimente de magneziu.

- Copiii care au incontinenta urinara nocturna si­ar putea ameliora rezistenta sfincterelor prin administrarea unui mic supliment de magneziu

Alte articole

Salata de telina cu ciuperci si seminte de floarea-soarelui
O salata redusa in calorii, insa bogata in vitamine, este numai buna pentru a o savura intr-o zi calduroasa. Telina intareste sistemul nostru imunitar si contine o cantitate insemnata de fier si de magneziu, iar ciupercile sunt "hrana zeilor".
Mancare de dovlecei cu smantana
Dovlecelul reprezinta o leguma cu un continut scazut in calorii, ce are si o actiune benefica in curele de slabire. Contine potasiu, magneziu, calciu, fosfor, vitaminele A, B, C si E. In plus, este diuretic si se digera usor.
Mancare de linte cu sos de legume
Preferata de vegetarieni, lintea reprezinta o alegere optima in alimentatie, deoarece aceasta contine mult fier, magneziu, proteine si are un continut scazut de grasimi.
Salata japoneza cu spanac si ghimbir
Cu un continut bogat de fier si magneziu, potasiu, minerale, glucide si lipide, spanacul este un aliment pe care cat mai des ar trebui sa-l consumam in stare proaspata pentru a avea un organism sanatos si rezistent. Salata japoneza cu spanac si ghimbir este si sanatoasa dar si foarte gustoasa.
Magneziul, eficient in anxietate
Impotriva anxietatii puteti adopta o cura sanatoasa pe baza de magneziu. Acesta se regaseste in multe alimente proaspete si este asimilat de organism mult mai eficient decat daca am folosi produsele conventionale, gasite in farmacii.