Mandarinele pentru sanatate

Mai mici decat portocalele, dulci si aromate, bune ca gustare sau sub forma de suc (dar si in diverse retete pentru desert), mandarinele sunt pentru multi citricele preferate. Dar in afara gustului mandarinele ofera organismului si multa vitamina C, antioxidanti, potasiu, fiind recomandate pentru a preveni numeroase afectiuni cronice. Nu intamplator sunt numerosi nutritionisti care le recomanda ca pe niste veritabile “superfructe”

Cei care mananca des mandarine sau se bucura de un pahar plin de suc dulce (ideal proaspat stors si nu din cutie) vor ajuta inima sa fie mai sanatoasa, sa functioneze mai bine si vor mentine mai usor in limite normale si tensiunea arteriala. Intr-o banala mandarina avem multa vitamina C, dar si potasiu, vitamina B6, fibre, toate bune pentru a mentine sanatatea inimii si a reduce riscul aparitiei unor afectiuni cronice la nivelul sistemului cardiovascular.

Tot mandarinele bine coapte sunt acea gustare care va reduce riscul aparitiei depresiei (datorita vitaminei B6), dar va imbunatati functiile cognitive si ne ajuta sa ne concentram mai bine si sa invatam mai usor. Asa ca in perioadele de stres intelectual ridicat (cand va pregatiti pentru un examen) in locul concentratelor de vitamine puteti sa va folositi de fructele proaspete, iar mandarinele nu trebuie sa lipseasca.

Pe masura ce imbatranim pielea isi pierde fermitatea, elasticitatea, apar petele tegumentare si ridurile, dar datorita vitaminei C si antioxidantilor din banalele si delicioasele citrice putem sa intarziem efectele negative ale inaintarii in varsta. Si nu doar sub forma unui desert, ci folosind sucul de mandarina in combinatie cu miere pentru masti cosmetice naturale, simplu de pregatit, care se pot aplica pe ten sau pe pielea bratelor, pe gat sau piept. Se lasa sa actioneze pentru 10-15 minute, apoi zona se spala cu apa calduta. Cum sucul de mandarine are si un usor efect antibacterian va ajuta si la tratarea tenului acneic si iritat.

Daca aveti parul gras si lipsit de stralucire mandarinele va vor ajuta sa intariti firul de par si sa ii prelungiti viata, in buna masura datorita cantitatii destul de mari de vitamina A, care va reduce si riscul caderii parului. La fel ca alte citrice si mandarinele ajuta sa avem o podoaba capilara mai sanatoasa, mai ales ca este relativ simplu sa bem din cand in cand un pahar de suc atunci cand ne-am plictisit de fructul mancat ca gustare.

Cu multa vitamina C si antioxidanti mandarinele sunt fructe care intaresc sistemul imunitar, ajutandu-ne sa rezistam mai usor atunci cand apar racelile si gripele de sezon. Un sistem imunitar mai puternic inseamna mai putine zile petrecute in pat, bolnavi, dorindu-ne ca raceala sa treaca mai repede de aceasta data. Unele retete naturiste recomanda ca intr-un pahar de suc de mandarine sa se puna si putin ghimbir sau menta proaspata, dar simplu si la temperatura camerei este racoritor, delicios, dar mai ales sanatos.

Bune pentru digestie (au o cantitate deloc neglijabila de fibre), mandarinele pot fi folositoare si daca vrem sa slabim mai usor. Satisfac repede pofta de dulce, hidrateaza corpul, ne ajuta sa avem mai repede senzatia de satietate, ceea ce inseamna ca ne vom abtine mai usor de la a rontai o bucatica de ciocolata sau o gustare cu gust bun, dar multe calorii. Si cum intr-o mandarina mica vom gasi in jur de 40 de calorii cea mai “dietetica” alegere este simplu de facut.

Veti gasi intr-un fruct mic si dulce potasiu, calciu, magneziu, dar si fosfor sau zinc, asa ca mandarinele sunt recomandate si pentru oase mai puternice, iar mancate frecvent vor reduce riscul osteoporozei.

Foto: cleanpublicdomain.com

 

 

Articole asemănătoare

  • Coriandrul pentru sanatate

    Cu multa vitamina C, K si proteine, frunzele de coriandru sunt perfecte in salate, supe sau pentru a improspata o mancare, iar fructele si semintele se folosesc dupa uscare si macinare pentru diverse tincturi si infuzii sau, de ce nu, uleiuri esentiale, produse usor de gasit in magazinele de specialitate.

  • Spanacul, un aliat esential pentru un sistem imunitar puternic

    Banalul spanac are nu mai putin de 15 vitamine si minerale esentiale pentru sanatate: vitamina A si K, vitamina E, vitamina C, calciu, magneziu, fier, potasiu si lista poate continua.

  • Florile de salcam pentru sanatate

    Consumate ca atare sau sub forma de infuzii sau siropuri (usor de gasit in magazinele de profil) aceste flori comestibile se pot dovedi utile in prevenirea sau tratarea mai multor afectiuni.

  • Conopida - cinci beneficii pentru sanatate

    Are putine calorii, aduce destul de repede senzatia de satietate, este recomandata in diverse diete de slabire pentru ca o puteti prepara in numeroase feluri.

  • Top 4 ceaiuri medicinale pentru sanatate

    Ceaiul de musetel: unul dintre cele mai populare, il gasim sub forma de pliculete sau ca planta uscat, cu un miros usor, dulceag, gust placut pe care il recunosti imediat, si este o solutie traditionala pentru durerile usoare sau pentru raceli, simplu sau indulcit cu miere ori zahar