Nucile, alimente care asigura functionalitatea creierului

Datorita formei pe care o au, si nu numai, nucile sunt foarte frecvent asociate cu creierul nostru, caruia ii ofera din cate se pare multiple beneficii. Astazi, datorita stiintei, oamenii inteleg mult mai mult decat in trecut cu privire la modul in care alimentele isi pun amprenta asupra starii noastre de sanatate.

Deja nu mai este un secret ca biochimia sta la baza tuturor lucrurilor care se petrec in interiorul nostru, iar aceasta la randul ei este influentata de ceea ce mancam. Sa ne raportam la cantitatea standard de 100 de grame: in medie, valoarea energetica a 100 de grame de miez de nuca se situeaza in jurul valorii de 700 kcalorii.

Aceasta este suficient de crescuta pentru a asigura necesarul zilnic al unei persoane adulte fara prea mult efort. Nucile reprezinta in acelasi timp o sursa importanta de proteine, grasimi, vitamine, numeroase minerale si fibre. Stiati ca nucile se numara printre alimentele cu cel mai bogat continut de cupru si zinc ceea ce le fac benefice in tratarea unor afectiuni cardiovasculare, a problemelor legate de crestere sau curele de intarire ale sistemului imunitar? Iar asta nu e tot. Celor care acuza pierderi de memorie le este recomandata consumarea zilnica a dozei minine permise de miez de nuca.

Durerile de cap si stresul pot fi combatute cu un preparat sub forma de pasta de nuci. Amesteca foarte bine, pana se obtine o pasta, miezul a zece nuci verzi cu o lingura de miere si adauga apoi un pahar natural de fructe. Acest preparat are efect energizant si combate stresul.

Cercetarile arata ca substantele active din continutul nucilor au un efect benefic asupra vaselor de sange care iriga creierul. Astfel, ele ajuta la imbunatatirea memoriei si a capacitatii de concentrare. Pentru marirea capacitatii de concentrare se recomanda consumul zilnic a opt sau zece nuci amestecate cu patru lingurie de miere poliflora.

Exista zeci de varietati de nuci, insa cele mai populare trei, cultivate pentru consum, sunt Nucul englezesc - Juglans regia; Nucul negru - Juglans nigra si Nucul alb sau butternut - Juglans cinerea.

Fructele sunt gata de recoltare in august, atunci cand coaja groasa incepe sa crape si sa scoata la lumina nucile invelite in stratul subtire. Ca structura, miezul contine doi lobi de marimi inegale, de culoare albicioasa, inveliti intr-o coaja subtire.

Miezul de nuca contine iod, acesta fiind mai concentrat in coaja subtire ce acopera miezul. Pentru persoanele alergice la nuci, este recomandata ca aceasta coaja sa fie indepartata. In general alergia la nuci este rara, manifestarile sunt usoare, de obicei constau in aparitia unor afte buncale dupa consumul de nuci.

Nu se recomanda ca nucile sa fie consumate in doze prea mari deoarece va puteti trezi cu spasme stomacale sau dureri de cap. 4-7 nuci sunt suficiente.

Sursa foto: Wikipedia.org

I. C.

 

Articole asemănătoare

  • Cinci alimente care te intineresc

    Ardeiul gras rosu este perfect in salate, copt, pus pe o sandvis sau ca o gustare intre mese, insa dincolo de gust ofera organismului antioxidanti (unul dintre cele mai bune alimente pentru un aspect mai tanar) care ne ajuta sa ne simtim mai bine, multa vitamina C, au proprietati anti-inflamatorii si ajuta tenul sa reziste mai bine la soare, poluare, toxinele din aer. Este de preferat sa il mancam crud, intr-o salata sau taiata in felii, ca gustare, decat gatit.

  • Cinci motive pentru care trebuie sa mananci nuci pecan

    Mai putin cunoscute si apreciate decat nucile clasice, nucile pecan au inceput totusi in ultimii ani sa fie alese ca o gustare sanatoasa, gustoasa si plina de vitamine si nutrienti. Sunt mai dulci decat nucile cu care suntem obisnuiti, au un continut ridicat de grasimi benefice pentru organismul nostru, au un nivel ridicat de proteine, lipide si multi, foarte multi antioxidanti alaturi de vitamina E si A.

  • Rodia – un aliment necesar in sezonul rece

    Exista alimente care ar trebui consumate cat mai des in perioada sezonului rece, iar printre acestea se numara si fructul de rodie. Rodiile nu sunt simple fructe, sunt niste super fructe care se disting prin numeroase substante nutritive.

  • 8 surse naturale de bioflavonoide aflate la indemana

    Bioflavonoidele sunt substante antioxidante pe care organismul le procura din mancarurile naturale. Fiindca sunt complementare vitaminelor, in literatura de specialitate mai sunt cunoscute sub denumirea de “vitamina P”.

  • 6 alimente care iti imbunatatesc starea de spirit

    Nimeni nu a putut prescrie o “reteta” ideala, universala, a fericirii, fiindca sunt atatea cai posibile de urmat si lucruri care ne deosebesc.