Orezul, un aliment dietetic

Orezul este unul dintre alimentele nelipsite din orice regim alimentar special, recomandat in caz de boala, pentru scaderea in greutate sau pur si simplu pentru pastrarea sanatatii. Printre calitatile sale mentionam gustul deosebit, aspectul atragator si varietatea de forme sub care poate fi preaparat.

Poate fi servit ca fel de baza sau ca garnitura, salate si desert. Orezul, avand amidon poate inlocui cu usurinta painea.

Orezul dietetic se poate prepara fiert sau inabusit la cuptor. Dupa ce a fost ales si spalat, se pune intr-o cantitate de apa de patru ori volumul orezului (adica la o ceasca de orez se adauga patru cesti cu apa) si se fierbe la loc potrivit. Astfel bobul de orez ramane intreg cu conditia sa nu se amestece cu lingura.

Alt mod de a prepara orezul este de a pune in loc de apa, supa de zarzavat. Se pune la fiert zarzavat in functie de sezon, si supa astfel obtinuta se adauga peste orez, respectand ca mod de preparare pe cel descris mai sus. Orezul inabusit la cuptor se obtine dintr-un orez care este aproape fiert in apa sau in supa de legume(strecurata), dupa care se pune la cuptor, la foc potrivit, pana scade.

Tot un orez dietetic se poate prepara fiert in zeama de fructe proaspete, care au fost puse la fiert in apa. Cantitatea de lichid va fi aceeasi, adica o ceasca la patru cesti de lichid. In zeama de fructe se poate adauga zahar si arome dupa gust: scortisoara, zeama de lamaie, vanilie, etc.

In functie de sezon si dorinta se pot combina diferite meniuri pe baza de orez. Iata un model pentru zilele posomorate de toamna:

Dimineata - orez la cuptor cu stafide, dulceata de visine sau de gutui, cu sirop din zahar ars sau sirop de zmeura.

Pranz 1. Salata de orez cu praz sau vinete, praz cu rosii si cartofi fierti, legume asortate, cartofi copti cu ceapa; supa de rosii cu orez

2. Mancare de bame, pilaf de orez cu ciuperci, ardei umpluti cu orez, pilaf cu rosii, pilaf cu gutui, mancare de vinete, mancare de conopida, pilaf de legume.

3. Gutui cu zahar coapte in cuptor, gutui cu orez, salata de fructe, mere umplute cu orez

Seara 1. Mancare de vinete, pilaf de orez cu ardei si rosii, salata orientala, spaghete cu sos de rosii, ghiveci.

2. Orez fiert in compot de fructe cu garnitura din fructele respective(struguri, piersici sau visine), fructe (struguri mere etc), orez cu prune, orez cu crema de dovleac.

 In acest fel nu veti mai simti dieta ca pe o povara ci ca pe o necesitate de zi cu zi.

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Varza rosie in medicina naturista

    Consumata adesea sub forma de salata (simpla sau cu morcovi, telina, mere), murata, coapta sau calita, varza rosie nu este doar foarte gustoasa ci si un aliment plin de vitamina A, B1, B6, E, multe fibre, multe minerale, asa ca in afara utilizarii in gastronomie o vom intalni adesea in medicina traditionala, naturista, fiind recomandata pentru prevenirea si tratarea mai multor afectiuni.

  • Cat de importanta este diversitatea in alimentatie?

    A respecta o dieta variata inseamna a gasi un echilibru intre toate sursele de nutrienti trebuincioase organismului. Nici un aliment sau categorie de alimente din lume, indiferent de complexitatea ori importanta ce i se acorda, nu contine

  • Lucruri esentiale de stiut despre valoarea nutritiva a sfeclei

    Despre proprietatile terapeutice ale sfeclei rosii se stie din vremuri indepartate. Grecii si romanii au vazut in aceasta radacina un aliment, insa mai mult decat orice, un prieten de nadejde in combaterea febrei si altor afectiuni.

  • 5 motive pentru care sa optezi pentru iaurtul grecesc

    Delicios si extrem de nutritiv, iaurtul grecesc este mai mult decat un aliment banal cu care ne putem astampara foamea intre mesele principale ale zilei. Cam aceasta ar fi, in esenta, concluzia la care au ajuns ultimele cercetari din domeniul nutritiei.

  • Dovleacul – un aliment de toamna care iti imbunateste sanatatea

    Pe masura ce un anotimp il inlocuieste pe altul, regimul alimentar si preferintele culinare se schimba deopotriva.