Perele, surse bogate de fibre

Versatile ca zilele de toamna si delicioase, perele se numara printre fructele populare din acest sezon. Oricine le recunoaste dupa forma de clopot caracteristica, dupa culoarea rosiatica, galbena sau verzuie, ori pur si simplu dupa gustul lor dulce. In general perele ofera destul de mult fier, insa unele soiuri au fata de altele un continut mai ridicat. Acest lucru poate fi vazut atunci cand fructul este taiat in doua si capata pe interior o nunanta maronie din cauza proceselor de oxidare. In cazul in care transformarea nu are loc, inseamna ca continutul de fier este foarte mic sau inexistent.

Fiindca vremea rece o sa aduca inevitabil si unele probleme de sanatate, trebuie sa stiti ca una dintre cele mai bune metode de reducere a febrei este sa beti un pahar cu suc de pere. Tot ele va vor ajuta la prevenirea nefritei, alergiilor precum si la reglarea tensiunii arteriale.  

Valoarea nutritiva a perelor, raportata la cantitatea de 100 g este urmatoarea: 

• Vitamina A: 20I.U.
• Riboflavina: 4 mg
• Vitamina C: 4 mg
• Calciu: 13 mg
• Fier: 3 mg
• Fosfor: 16mg
• Potasu: 182 mg
• Grasimi: 4 g
• Carbohidrati: 15.8 g
• Proteine: 7 g
• Calorii: 63

Unele aspecte legate de aceste fructe v-au scapat cu siguranta pana acum, si ne gandim de pilda la importanta fibrelor vegetale. O para cu dimensiune medie asigura 20 % din totalul zilnic de fibre de care are nevoie o persoana adulta. Fibrele continute sunt in principal din cele solubile, incluzand pectina care este renumita pentru capacitatea de a reduce colesterolul rau LDL din sange.

Un studiu publicat recent la Universitatea din Illinois demonstra ca fibrele solubile din alimente ar putea avea o implicare mai mare decat ne-am fi asteptat in imunizarea organismului. Nici macar cele insolubile nu sunt daunatoare, de ele depinzand in buna masura functionarea adecvata a sistemului digestiv. 

 Incheiem cu o recomandare: Sucul de pere combinat cu miere naturala, baut fierbinte, este extrem de util pentru insanatosirea gatului si a corzilor vocale.

Sursa foto

I. C.

Articole asemănătoare

  • Fibrele din fructe si legume

    De ce avem nevoie de fibre in alimentatia zilnica si cum ne poate afecta lipsa lor? Oare consumam prea multe sau prea putine fibre in fiecare zi? Si mai ales care sunt cele mai bune surse, care fructe si legume sunt cele recomandate, pentru a nu apela la solutii de la farmacii sau magazine naturiste.

  • Cele mai bune surse vegetale pentru sanatate

    Crude sau gatite, ca garnitura, gustare sau parte din reteta preferata, legumele sunt surse de vitamine, minerale si sanatate pe care nu le putem ignora. Varietatea de gusturi, soiuri, culori si gusturi va ajuta sa nu va plictisiti de aceleasi feluri de mancare, si cu cat includeti mai multe fructe si legume in regimul alimentar obisnuit cu atat mai repede veti simti beneficiile pentru sanatate. Iar unele legume sunt surse vegetale de sanatate pe care nu trebuie sa le ignorati.

  • Cat de sanatoase sunt perele?

    Perele au o dulceata aparte, diferita de cea a merelor, la care aproape toata lumea ravneste in fiecare toamna.

  • Reteta greceasca de vinete

    Bogate in fibre, vinetele ne induc rapid senzatia de satietate, de aceea pot fi consumate si pentru a scapa de cateva kilograme in plus. Va propunem sa incercati o reteta greceasca de vinete.

  • Suc sanatos de citrice, preparat acasa

    Ca surse bogate de vitamine, citricele sunt responsabile pentru buna functionare a organismului nostru. Din acest motiv, sucul natural de citrice ar putea fi tot ceea ce aveti nevoie pentru a va simti zilnic in forma maxima.