Piersici pentru o viata mai sanatoasa

Piersicile sunt unele dintre cele mai populare fructe datorita gustului delicios, continutului mare de carbohidrati si calciu, oferind organismului fosfor, potasiu, fier, multa vitamina C, vitamina E si vitamina A, si totul pentru putine calorii. Ca gustare sau sub forma unei cure ce va revigora si energiza organismul, mai ales in cazul copiilor, piersicile crude, proaspete, sunt fructele ideale in special in perioada verii, cand ajuta si la hidratarea corpului. 
 
1. Au multi antioxidanti, fac sistemul imunitar mai puternic si mai rezistent in fata bolilor de sezon, prevenind in acelasi timp formarea de radicali liberi. Mai mult, consumul de piersici si aplicarea de masti cosmetice avand la baza aceste fructe ne fac sa avem pielea mai tanara mai multa vreme, ne ajuta sa prevenim ridurile si aparitia modificarilor pigmentare aduse de varsta, si ne dau in fiecare zi un plus de energie. De aceea se recomanda sa nu le mancati seara pentru ca v-ar putea tulbura ritmul de somn. 
 
2. Va puteti bucura de gustul piersicilor mai ales daca aveti anemie sau suferiti de hipertensiune, revigorand si intarind echilibrul intern al organismului prin aportul de potasiu pe care il veti primi astfel. 
 
3. Piersicile sunt recomandate celor care vor sa slabeasca, pentru ca suplinesc prin continutul ridicat de zaharuri dulciurile clasice, au usor efect diuretic, au putine calorii si inainte de orice au un gust delicios, ca gustare sau in salate de fructe. Hidrateaza foarte bine organismul datorita continutului mare de apa - peste 80 la suta -  
 
4. Va plac piersicile mai mult decat alte fructe de sezon? Vesti bune. In afara de gust aduc mari beneficii sistemului nervos central datorita continutului ridicat de magneziu. Astfel s-a constatat ca piersicile reduc nivelul de stres, ajuta in combaterea starilor de anxietate, si chiar prin vitamina B sa va aduca o stare de relaxare si calm. 
 
5. Datorita continutului de fibre piersicile ajuta la reglarea si usurarea digestiei si in timp pot juca un rol secundar in prevenirea anumitor tipuri de cancer. Mai mult decat atat, piersicile mancate inainte de masa vor stimula apetitul, ii vor face mai ales pe cei mici sa aiba mai multa pofta de mancare si sa isi digere mult mai usor mancarea.

Foto: publicdomainpictures.net

 

Articole asemănătoare

  • Fructe si legume bogate in magneziu

    Bananele nu sunt doar o buna sursa de potasiu (pentru o inima mai sanatoasa si nu numai) vitamina C sau fibre, dar sunt recomandate si pentru a ne asigura necesarul zilnic de magneziu din fructe si legume.Aromate si savuroase, sunt o gustare rapida sanatoasa si ne satisfac usor nevoia de dulce. Si in plus sunt usor de gasit in magazine in orice perioada a anului.

  • Cinci fructe pentru o digestie mai buna

    Bananele sunt o alegere foarte buna pentru a preveni sau trata mai usor problemele digestive: au putine calorii, dau repede senzatia de satietate si potolesc pofta de dulce, ofera corpului potasiu (mai greu de gasit in alte alimente) si pot fi folosite ca gustare, ca ingredient pentru un smoothie, in salate de fructe sau in diverse retete.

  • De ce merita sa consumi mai des alune de padure

    Sunt lucruri pentru care am fi dispusi sa facem eforturi considerabile sa le obtinem. Rezumandu-ne strict la alimentatie, ce ati considera ca ar fi important pentru o viata sanatoasa? Lista ar putea fi foarte de variata si aproape nesfarsita, din cauza aceasta, va sugeram sa acordati cateva momente de atentie alunelor de padure.

  • Meniul ideal pentru o viata sanatoasa

    Alimentatia sanatoasa inseamna in primul rand alimente naturale si variate. Cine are grija zilnic de de acest lucru si evita excesele

  • Sfaturi pentru o viata lipsita de probleme medicale

    Potrivit celor mai recente studii, pentru a avea o viata sanatoasa cu vizite la medic doar de control, cheia succesului se ascunde in spatele unor cuvinte precum echilibru, moderatie si varietate.