Plantele, un remediu natural impotriva bolilor

 In prezent, in societatea in care traim, alimentele au un impact tot mai nociv asupra sanatatii oamenilor. Alimentele de origine animala, modificate genetic pentru a avea un termen de valabilitate prelungit, impreuna cu aspiratiile catre anumite credinte religioase imping tot mai multi oameni sa adopte o dieta vegetariana.

Journal of American Medical Association a publicat trei studii care arata beneficiile unei diete vegetariene care in afara de imbunatatirea starii generale de sanatate are si proprietatea de a reduce riscul imbolnavirii de cancer.

Potrivit studiilor consumul de fructe si legume ne fereste de multe tipuri de boli. Aceleasi studii au demonstrat si ca prin consumul de carne rosie creste riscul imbolnavirii de cancer de colon, iar un consum ridicat de ulei de masline reduce riscul de cancer la san.

La studii au participat oameni care zilnic mananca nesanatos. Stim ca alimentele care intra in gama celor care pot provoca diverse forme de cancer sunt cele precum carnea ambalata care are nitrit de sodiu si cele care contin coloranti artificiali sau glutamat monosodic. Acesti conservanti pot provoca in timp diverse forme de cancer.

Potrivit nutritionistilor utilizarea dietelor vegetariene organice are un efect puternic de protectie impotriva factorilor nocivi .

Cercetarile realizate au relevat ca o alimentatie nesanatoasa minimala impreuna cu consumul de legume si fructe are rezultate pozitive.

Chiar si oamenii cu obiceiuri alimentare proaste pot sa reduca semnificativ riscul de cancer daca consuma putine fructe si legume alaturi de celelalte alimente nesanatoase.

Beneficiile pe care le aduce pentru sanatate dieta vegetariana constituie motivul numarul unu pentru care oamenii fac alegerea sa urmeze acest mod de a manca.

Cercetarile au aratat ca oamenii care urmeaza o dieta vegetariana ocolesc obezitatea, bolile cardiovasculare, hipertensiunea arteriala, diabetul de tip 2, diverticuloza ( apare in urma consumului excesiv de alimente rafinate - alimente sarace in fibre), bolile renale si unele tipuri de cancer ( inclusiv cel pulmonar si de san).

Studiul a mai aratat ca 43% dintre persoanele cu diabet de tip 2 care au urmat o dieta saraca in grasimi nu au mai avut nevoie de medicatie pentru tratarea diabetului. Diabetul de tip 2 este diabetul zaharat care este tratat o lunga perioada cu medicamente, el necesitand aportul extern de insulina doar din momentul in care tratamentul oral nu mai este eficient in controlul concentratiei glucozei din sange.

Alimentatia bazata pe fructe si legume aduce un aport mic de grasimi saturate si colesterol in organism, precum si doze mari de carbohidrati complecsi, fibre si anumite minerale si fitochimicale. Colesterolul se gaseste doar in produsele alimentare de origine animala, in timp ce dietele vegetariene sunt lipsite de colesterol.

Proteinele si aminoacizii au o importanta ridicata in alimentatia echilibrata:

Proteinele sunt un factor nutritiv esential de care avem nevoie pentru crestere, functii imunitare si masa musculara. Ele sunt formate din aminoacizi. Exista unii aminoacizi produsi de corpul nostru si exista aminoacizi care trebuie sa fie furnizati de regimul alimentar. Proteinele sunt totodata singurii nutrienti care ne cresc satietatea.

Alimentele de natura animala contin toti aminoacizii de care avem nevoie si este o proteina completa. Si alimentele vegetale ofera proteine, impreuna cu fibre si unele vitamine si minerale pe care nu le puteti gasi in produsele alimentare de origine animala. Cu toate acestea ele nu sunt considerate proteine complete deoarece nu ofera toti aminoacizii necesari.

Soia si quinoa (o samanta din familia legumelor cu frunze verzi) sunt exceptii, ele fiind considerate proteine complete. Fasolea, semintele, nucile si cerealele sunt vazute ca fiind surse excelente de proteine, insa ele sunt complete daca sunt combinate intre ele in consumul de zi cu zi.

Adaugand in meniul zilnic legume si fructe - chiar si portii mici - ocoliti bolile si veti ramane sanatosi pe o perioada lunga de timp.

Consumul echilibrat al alimentelor va oferi corpului substantele nutritive de care se foloseste pentru a functiona la un nivel optim.

Articole asemănătoare